רשות החברות דורשת מעמיר פרץ, יו"ר התעשייה האווירית, הסברים על חגיגת המימונה המפוארת שערכה החברה במוצאי שבת האחרונה. האירוע, בעלות של מיליוני שקלים, נערך לראשונה, והגיעו אליו כ-2,000 איש - כ-10% מעובדי החברה.
באירוע השתתפו שרת הפנים איילת שקד, חברי כנסת רבים מהליכוד כמו ניר ברקת, מירי רגב, ישראל כץ, יולי אדלשטיין, אלי כהן וחיים כץ, אביו של יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ, ומי שבעצמו שימש כיו"ר הוועד שנים ארוכות בעבר, ופקד אלפים מעובדי החברה למפלגה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
איילת שקד בחגיגת המימונה
איילת שקד בחגיגת המימונה
איילת שקד ויאיר כץ בחגיגת המימונה של התעשייה האווירית
באירוע השתתף גם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, שיתמודד בחודש הבא על התפקיד מול עופר עיני. ועד עובדי התעשייה האווירית נחשב לאחר מוועדי העובדים החזקים במדינה והביע תמיכה מפורשת בבר דוד בבחירות לראשות ההסתדרות. כץ האבא היה בעבר שותפו הפוליטי של עמיר פרץ, והשניים אף נבחרו יחד לכנסת במסגרת מפלגת "עם אחד". כץ הבן והאבא השתתפו באירוע כאמור, לצד המנכ"ל בועז לוי, ויאיר כץ אמר אמר לאחריו כי בכוונתו להפוך את האירוע למסורת קבועה בחברה.

הוראות רשות החברות אוסרות על קיום אירועים פוליטיים ומפלגתיים בידי החברות הממשלתיות ובמתקנים שלהם. מנכ"לית רשות החברות, מיכל רוזנבוים, ביקשה מפרץ לקבל הסברים על מקורות המימון לאירוע ועל אופן אישורו, והאם דירקטוריון החברה היה מודע לו. באופן רשמי, האירוע, שנערך במתקן של החברה, מומן בידי ועד העובדים, אך בהזמנות שנשלחו לקראתו הופיע גם סמל החברה, שההנהלה שלה תומכת כלכלית בוועד, לצד סמלו של ארגון העובדים.
ברקע, בג"ץ אמור לפרסם בקרוב את החלטתו בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד מינויו של עמיר פרץ ליו"ר התע"א. פרץ מונה בהחלטת ממשלה חריגה, לאחר שוועדת גילאור לאישור מינויי בכירים פסלה את מינויו לתפקיד. הוועדה קבעה כי לפרץ, ששימש יו"ר ההסתדרות ושר הביטחון, יש את הכישורים הדרושים לתפקיד, אך על אלה גוברת זיקתו הפוליטית לשר הביטחון בני בגץ שמינה אותו.
מבקר המדינה יוסף שפירא חשף בדו"ח מיוחד שפירסם ב-2018 כי בין השנים 1993 ל-2016, שברובן שימש חיים כץ כיו"ר הוועד, העבירה הנהלת התע"א 15 מיליון שקל לוועד העובדים בחברה, ורוב הכסף לא שימש לפעולות רווחה, אלא למשכורות אנשי הוועד. "הנהלת התעשייה האווירית לא מימשה את מלוא סמכויותיה בקשר עם ארגון העובדים, עד כדי כך שלעיתים ארגון העובדים עשה בחברה כבתוך שלו. אופן תפקודה של הנהלת החברה העביר מסר שלילי שתרם ליצירת תרבות ארגונית פסולה", קבע המבקר דאז יוסף שפירא.
ליבת הדו"ח היא למעשה מסלול העברת הכספים מהנהלת התעשייה האווירית לאגודת העובדים - זרוע פיננסית של ארגון עובדי התעשייה אווירית. מהדו"ח עולה כי מאז 1993 החברה העבירה לאגודה עשרות מיליוני שקלים, מבלי שנחתם כל הסכם שעיגן זאת, וללא פיקוח ובקרה על אופן השימוש בכסף.
מהתעשייה האווירית נמסר בתגובה כי "מדובר באירוע שהיה לרווחת העובדים ואליו הגיעו אלפיים עובדים ובני זוגם. לאירוע הוזמנו נבחרי ציבור מכל גווני הקשת הפוליטית אשר חלקם הגיע ואף בירך את העובדים".