המשבר בנדל"ן לא פוסח גם על תחום ניהול ואחזקת מבנים: חברת "מנהלים נכון אחזקות" העוסקת בניהול ואחזקת מבנים, בדגש על בנייני מגורים רבי קומות, נקלעה לחובות של כ-9 מיליון שקל ופנתה היום (ד') לבית המשפט המחוזי מרכז בבקשה לצו עיכוב הליכים.
הבקשה הוגשה לפי תיקון 4 שהוא תיקון מקל המסייע לחברות שנקלעו לקשיים לבקש את הגנת בית המשפט מבלי שמתמנה נאמן שמשתלט על החברה. במסגרת הליך זה מתמנה מנהל הסדר שמסייע לגבש הסדר עם הנושים.
1 צפייה בגלריה
החברה מספקת בין היתר שירותי גינון וניקיון. אילוסטרציה
החברה מספקת בין היתר שירותי גינון וניקיון. אילוסטרציה
החברה מספקת בין היתר שירותי גינון וניקיון. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

החברה טוענת באמצעות עו"ד מיכאל חינצ'ין ועו"ד דפנה גבע כי במסגרת השירותים שהיא מעניקה היא מבצעת גבייה מדיירי הבניינים בגין דמי ועד בית, מנהלת את קופת ועד הבית ומספקת שירותי אחזקה שוטפים, לרבות תחזוקת משאבות ומעליות, ניקיון, גינון, הדברה, תיקון תקלות ע"י בעלי מקצוע מוסמכים ועוד. כיום לחברה הסכמים עם 57 בניינים המצויים בפתח תקווה, והיא מעסיקה 22 עובדים שהחברה היא מקור פרנסתם.
החברה טוענת בבקשה כי נקלעה למצוקה תזרימית בעקבות שילוב של מספר אירועים אשר התרחשו במקביל. "החברה התמודדה עם השלכות משבר הקורונה, כאשר במקביל נוצרה מחלוקת בין החברה למול חברת נצבא אשר עיכבה תשלום משמעותי של החברה (הצדדים כבר הגיעו לפשרה במחלוקת בהליך משפטי - ל.ד). לפיכך, נאלצה החברה ליטול מימון בעלויות גבוהות לצורך שימור פעילותה, וכתוצאה משילוב האירועים נקלעה החברה למצוקה תזרימית", נטען.
עוד טוענת החברה כי כחלק ממאמציה, בעל המניות, אופיר לביא, פעל לשמר את פעילות החברה בצוק העיתים והזרים כספים בסך של למעלה מ-1.8 מיליון שקל, לרבות הזרמת חסכונותיו לחברה, נטילת הלוואות מבני משפחתו ועוד לצורך קבלת מימון עבור החברה במטרה לייצב את פעילותה.
בהתאם לדוח המבוקר של החברה, מחזור הפעילות שלה לשנת 2020 עמד על סך של כ-10.4 מיליון שקל, ובשנת 2021 על סך של כ-11 מיליון שקל. במסגרת הבקשה נטען כי לחברה יש חובות בסך של כ-9 מיליון שקל. אולם לטענת החברה, מתוך חובותיה, סך של כ-4 מיליון שקל הוא חוב לחברה קשורה ולבני משפחתו של בעל המניות, כאשר חובות אלה לא יכללו בהסדר, ולמעשה כך תגדיל החברה את אחוז הדיבידנד ליתר הנושים. בנסיבות אלו, סך החובות במסגרת ההסדר יעמוד על סך של כ-5.3 מיליון שקל.
כאמור, החברה מספקת שירותים ל-57 בניינים בפתח תקווה ומנגד לא מצליחה לעמוד בעלויות המימון הגבוהות ובהחזר ההתחייבויות השוטפות. לטענת החברה, רק במסגרת ההליך המבוקש יעלה בידה לשמר את פעילותה ולשקם אותה, יחד עם תשלום דיבידנד משמעותי לנושיה.