אבי ניסנקורן הודיע היום (שני) על התפטרותו מתפקיד נשיא התאחדות המלונות בישראל לאחר שנה בלבד, לטענתו בעקבות "דרישה בוטה משר התיירות חיים כץ בשיחות מול בכירים בענף כי אסיים את כהונתי - וכי במידה ולא, יהיו לכך השלכות על שיתוף הפעולה מול המשרד".
במכתב ההתפטרות של ניסנקורן הוא מוסיף כי "דרישה זו נובעת מהעובדה כי בתפקידי כיו"ר ועדת הכנסת לא תמכתי במתן חסינות לשר כץ. יובהר כבר עתה כי לתפיסתי צדקתי בעמדתי זו, מהותית ומשפטית, עמדה אשר, בין היתר, נסמכה על הייעוץ המשפטי לכנסת והייעוץ המשפטי לממשלה. מכל מקום הלחצים הפוליטיים והשיקולים הזרים הם חציית קו אדום. התנהלות זו מהווה חלק מליקוי מאורות גדול אשר כרגע משחיר את החברה הישראלית, ומאיים על קיומה הערכי והדמוקרטי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
חיים כץ, אבי ניסנקורן
חיים כץ, אבי ניסנקורן
חיים כץ, אבי ניסנקורן
(צילומים: אורן כהן, אלכס קולומויסקי)
רק לאחרונה פורסם גם הסעיף בהסכם הקואליציוני אשר מטרתו מתן הכשר לאפליה של ציבורים בקבלת שירות מבית עסק, כולל מלון. דבר אשר היה וירקום עור וגידים יגרום לאפליה של ציבורים על רקע מגדר, נטייה מינית, מוצא וכיוצ״ב. אני בטוח שענף המלונאות לא יקבל גישה זו וימשיך להיות דוגמא לסובלנות ושוויון.
החלטתי לא לאפשר לקחת את ענף המלונאות, שיקר לליבי ואשר עמלתי על התאוששותו, כבן ערובה של שיקולים זרים, והחלטתי להודיע על סיום תפקידי בסוף חודש זה".
ג'ימי זהר, יו"ר מועצת התאחדות המלונות הוציא לאחר מכן מכתב משלו בו הגיב להתפטרות של ניסנקורן: "בנסיבות שנוצרו, הבהרנו לך כי נתמוך בכל החלטה שתקבל. החלטתך כפי שמסרת לנו ביושר ובכנות נובעת מתוך דאגה אמיתית לענף ואחריות לעתידו בכלל ובמיוחד לאחר משבר הקורונה – המשבר הגדול ביותר שידענו. אנו מבקשים להצדיע ליושרה, למחויבות העמוקה ולאצילות שהנך מפגין בהחלטה לא קלה שכזו. אלה רגעים לא פשוטים עבורנו. עבורנו היית האיש הנכון במקום הנכון ועל כך תודתנו העמוקה".
בסביבתו של כץ הגיבו לדברים: "אין קשר לדיון החסינות אלא לעצם העובדה הבסיסית שבגינה לא ראינו מקום לשיתוף פעולה והיא חוסר האמון באיש והיסטוריית הבגידות של ניסנקורן בשותפיו. איננו עובדים עם אנשים שלא מכבדים את מילותיהם והוכיחו בכל שותפות בעבר כי לא ניתן לסמוך עליהם".