חברת אל על בשליטת קני רוזנברג רשמה עלייה של 11% בהכנסות ברבעון השלישי של 2023 בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד, כך שאלה הסתכמו ב-696 מיליון דולר. כך עולה מדוחות החברה שפורסמו היום (חמישי), ומתייחסים לפעילות חברת התעופה ביולי-ספטמבר, ערב פרוץ המלחמה. הרווח הנקי בניכוי ההכנסה החד פעמית ברבעון המקביל בסך של 38 מיליון דולר, גדל בכ-70% והסתכם ב-52 מיליון דולר. לגידול תרמו ירידה משמעותית במחיר הדלק הסילוני בשעור של 15% ביחס לרבעון המקביל, וזאת בנוסף לגידול בפעילות השוטפת והמשך תהליך ההתייעלות.
ביחס להשפעת המלחמה על תוצאות החברה ברבעון האחרון של השנה, נכתב בדוח: "החברה בחנה את תזרים המזומנים העתידי הצפוי ביחס להשפעת המלחמה, ובהינתן היקף הפעילות הנוכחית ורמות הביקוש צופה החברה כי תעמוד בהתחייבויות הקיימות והצפויות". מנכ"לית החברה, דינה בן טל גננסיה, אמרה: "אנו מנוסים בהתמודדות עם מצבי משבר ונתמודד גם עם האתגרים המורכבים".
2 צפייה בגלריה
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
מטוסי אל על
(צילום: אל על)
למעשה, בשלב זה הפגיעה באל על אינה צפויה להיות גדולה במיוחד, לאחר שחברות התעופה הזרות חדלו לטוס לישראל והחברה הגבירה מאוד את פעילותה כחברה היחידה כעת שטסה מנתב"ג לכל העולם, וזאת בנוסף למחירי הכרטיסים שאינם נמוכים.
בהודעה לעיתונות שהוציאה החברה, נכתב: "מאז פרוץ המלחמה שמרה אל על על הגשר האוירי של ישראל לעולם ונתנה מענה להחזרת אזרחים לארץ ובפרט לאלו שגויסו בצו 8. לשם כך נוספו 150 טיסות לרבות טיסות חילוץ מיוחדות וכמו כן הגדילה אל על את טיסות המטען".
אל על מקווה כי פעילותה במלחמה תגביר את הנאמנות של הציבור הישראלי לחברה. ההתאוששות של אל על ברבעון השלישי ניכרת גם בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, שהסתכם ב-92.3 מיליון דולר. בהשוואה לרבעון המקביל מדובר בגידול של כ-60%. נתח השוק של אל על הגיע ל-22.2% לעומת 21.5% בתקופה המקבילה. החברה הטיסה ברבעון 1.662 מיליון נוסעים לעומת 1.351 מיליון נוסעים בתקופה המקבילה, גידול של 23%.
ביחס לסיוע ממשלתי בגין נזקי המלחמה, החברה מדגישה שהיא לא מבקשת מהמדינה סיוע כספי אלא קידום חוק שייתן עדיפות לחברות תעופה כחול-לבן, כדוגמת החוק האמריקני שנותן עדיפות לחברות מקומיות בטיסות של עובדי מדינה.

ישראייר: ירידה של 5% בלבד במספר הנוסעים באוקטובר

גם חברת התעופה ישראייר שבשליטת רמי לוי פרסמה אתמול בערב את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, ורשמה הכנסות שיא, שהסתכמו בסך של 143.3 מיליון דולר - זינוק של 15%. למרות זאת, החברה רשמה ירידה בשורה התחתונה, והרווח הנקי ירד ב-11% והסתכם ב-13.5 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה מעלייה של 19% בעלות המכירות. כמות הטיסות ברבעון עלתה ל-1,444 לעומת 1,061 ברבעון המקביל.
לגבי המלחמה ציינה החברה כי במהלך חודש אוקטובר נרשמה ירידה של 5% בלבד בכמות הנוסעים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, זאת בעיקר תודות לטיסות החילוץ ולעובדה שחברות זרות חדלו לטוס.