שווה להיות עובד של אמזון. ענקית המסחר האלקטרוני הודיעה כי היא יותר ממכפילה את רמת המקסימום של שכר הבסיס לעובדיה מ-160 אלף דולר ל-350 אלף דולר בשנה. "שוק העבודה היה תחרותי מאוד בשנה החולפת, ואחרי שערכנו בדיקות ושקלנו את כל האפשרויות, כולל הצורך להישאר תחרותיים על מנת למשוך עובדים כישרוניים, החלטנו לעלות בצורה משמעותית את רמות השכר", כתבה החברה לעובדיה. יש לציין כי אמזון סירבה לחשוף כמה עובדים יקבלו את העלייה בשכר שהוכרזה.
עד לאחרונה האמינה אמזון כי תוכל למשוך אליה עובדים גם עם הצעות לשכר יחסית נמוך לשוק, אבל עם אופציות למניות. אך מכיוון שמניית החברה דעכה בשנת 2021, ועל פי דיווחים לא פחות מ-50 עובדים בכירים עזבו אותה, גרמו לה לקבל את ההחלטה על העלאת השכר הדרמטית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מחסני אמזון
מחסני אמזון
מחסני אמזון
(צילום: רויטרס)
נכון לסוף 2021, אמזון מעסיקה 1.6 מיליון עובדים ברחבי העולם, כולל עובדי לוגיסטיקה שמרוויחים שכר שעתי (18 דולר), ועובדים במשרד שמקבלים שכר שנתי.
בשבוע שעבר, לצד צניחת מניית מטא ב-26 אחוזים ומחיקה של 240 מיליארד דולר בעקבות אי עמידה בתחזיות, מניית אמזון זינקה ב-16 אחוזים. הסיבה: פרסום דוחות חיוביים לרבעון הרביעי של 2021, שהתבטאו בעלייה של 9 אחוזים בהכנסות ורווח של כ-12 מיליארד דולר, בעיקר מההשקעה בחברת הרכב החשמלי ריוויאן.