השקל מתחזק בשעות האחרונות באופן משמעותי על רקע הדיווחים החיוביים בדבר הסכמת ישראל והחמאס לרוב סעיפי הפשרה בעניין שחרור חטופים והפסקת הלחימה ברצועה, וכן בשל מחזורי מסחר נמוכים במט"ח בימי החג שמאפשרים פעילות ספקולטיבית בשוק. החזאים בבתי ההשקעות צופים גם עליות בבורסה מחר עם התחדשות המסחר אחרי פגרת החג מיום חמישי שעבר.
האווירה החיוביות שמחליפה אווירה פסימית ששררה בימים האחרונים בדבר הסיכויים להגיע להסכם בין ישראל לחמאס, גרמה היום במסחר הרציף להתחזקות של 1.3% בשער השקל מול הדולר שירד משער יציג של 3.818 ביום שישי האחרון למסחר היום סביב שער של 3.758 שקל. האירו ששערו היציג נקבע ביום שישי האחרון על שער של 4.104 שקל נסחר היום סביב שער של 4.03 שקל, ירידה של המטבע האירופי בשיעור גבוה של 1.85% תוך שעות ספורות.
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
האנליסטים צופים כי אם תצא לפועל כבר בימים הקרובים עסקת חטופים שתביא להפסקת הלחימה ברצועת עזה ואולי גם בגבול לבנון לשבועות ארוכים, שער הדולר עשוי לרדת בשיעור ניכר נוסף. "פיצוץ" השיחות, שעלול להוביל להפסקה ארוכה במגעים בין החמאס לישראל באמצעות המתווכים, עלול יהיה לגרום להליך הפוך ולהחליש את השקל.
בנוסף, מומחי מט"ח מסבירים כי התנודתיות החריפה של שער השקל בימים האחרונים נובעת בין השאר מהיקפי המסחר הנמוכים בחג, שמעצימים כל שינוי בשערי החליפין.