אחרי שהדולר נחלש ביום שישי במסחר הרציף בעקבות דוח תעסוקה חלש בארה"ב שמקטין את הסיכוי להעלאות ריבית נוספות, היום (שני) הוא המשיך במגמה, ושערו היציג מול השקל נסגר על 3.87, ירידה של כ-2.7% לעומת אתמול. שערו היציג של האירו נקבע על 4.16 שקל, ירידה של כ-1.7%.
השקל נחלש בצורה ניכרת בתחילת מלחמת חרבות ברזל, והדולר נסחר לפני 10 ימים כבר סביב 4.08 שקלים. האירו התחזק מול הדולר אך ירד גם הוא מול השקל ונסחר סביב 4.20 שקלים ביום שישי לאחר שלפני שבוע כבר חצה את ה-4.3.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
היחלשות הדולר בשבוע שעבר , גם מול השקל, הושפעה גם מהחלטת הבנק המרכזי של ארצות הברית (הפדרל ריזרב או הפד) שהודיע ביום רביעי שהוא מותיר את הריבית בארה"ב ברמה של 5.5%.
ההערכות בשוק המט"ח השבוע היו שהמגמה החיובית של השקל נובעת גם ממכירת דולרים על ידי בנק ישראל, שכזכור הודיע מיד לאחר פרוץ המלחמה, כאשר השקל חצה לראשונה במסחר את שער 4 השקלים, על הזרמה מדורגת של 30 מיליארד דולר לשוק המט"ח, אולם עד לשבוע האחרון לא הצליח לבלום את התחזקות המטבעות הזרים מול השקל.
לדברי יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות, "היצעי מט"ח של תחילת החודש הקלנדרי תומכים בעודפי ההיצע והיחלשות הדולר. אולם, להערכתנו, על רקע אי הוודאות הגבוהה באשר להשלכות המלחמה ועתיד התמרון הקרקעי, פוטנציאל ייסוף השקל בשלב הנוכחי נותר מוגבל. להערכתנו, בראייה לטווח הבינוני, לדולר פוטנציאל תנועה בטווח שערים רחב 3.83 שקלים עד 4.12 שקלים. הגירעון התקציבי והלחצים האינפלציוניים, במיוחד בעקבות הפיחות החד, צפויים לאתגר האוצר ובנק ישראל ולחייב שינויים בתקציב המתוכנן ל-2024".
פורסם לראשונה: 11:55, 06.11.23