המגמה שהחלה אתמול בבוקר נמשכת: הדולר נסחר מתחת ל-3.7 שקלים לאחר שאתמול שערו היציג נקבע על 3.72 שקל. האירו יורד גם כן בחדות ונסחר סביב 4.02 לאחר ששערו היציג נקבע אתמול על 4.05.
המסחר במטבע חוץ בימים האחרונים הוא תנודתי, בין השאר נראית תנועה של ספקולנטים במסחר בשעות לא מקובלות, כמו ביום שישי אחר הצהריים, או בבקרים סביב השעה 7:00.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
בנקים, בתי השקעות וכלכלנים צופים כעת שבנק ישראל יימנע מעוד הפחתת ריבית בסוף חודש פברואר, אולם ימשיך בתהליך בחודשים הבאים. הדויטשה בנק פרסם אתמול תחזית לפיה בישראל צפויה הפחתת ריבית של אחוז עד סוף השנה. בבתי השקעות בארץ התחזיות נעות בין הפחתת הריבית מ-4.5% ל-4% ועד ל-3.75% בסוף השנה.
בתחילת השבוע שער הדולר דווקא עלה בשל החשש הגובר מפגיעה בדירוג האשראי וצמצום ההחזקה בשקל מצד בנקים וגופי השקעה זרים, מה שגרם להגברת הביקושים לדולר בישראל.
הורדת הדירוג תגרור לעלייה חדה בעלות גיוס האשראי בשוקי חו"ל ותייקר את עלויות מימון המלחמה של הממשלה ואת הריבית הנגבית מהסקטור הפרטי. לעלייה בשערי הדולר והאירו תרם גם החשש מהסלמה בזירת לבנון והמשך העלות הגבוהה של התמרון הצבאי והסיוע למפונים.
היום מתחיל חישוב מחיר הדלק לפברואר. בשל עליית שער הדולר ביחס לחודש הקודם והתייקרות הנפט בעולם צפויה התייקרות המוערכת לפי שעה ב-10-20 אגורות. כידוע הממשלה החליטה להפסיק את סבסוד מס הדחק ולפיכך צפויה עליה שנייה ברציפות במחיר של מוצר שמשפיע למעשה על רוב השירותים והמוצרים במשק ועלול לתרום עוד לעלייה מחודשת של האינפלציה, יחד עם עלייה במיסי הארנונה ועליית מחירי החשמל החל בראשית חודש פברואר.