מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, לא ימונה לפרויקטור האזרחי במלחמה תחת הקבינט החברתי כלכלי, שבראשו עומד שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. "בנסיבות שהרגולטור לא איפשר לי לנהל את חברת החשמל ובמקביל לקחת חלק בעבודת הקודש הכרוכה בטיפול במערך השירותים החברתי כלכלי, גמרתי אומר בליבי להודות לשר האוצר על האמון וההכרה ביכולותי להמנות על העוסקים בשליחות הלאומית שעמדה על הפרק ובכאב לב, ככל שהמצב לא ישתנה, לוותר על ההצעה ולהמשיך להוביל את חברת החשמל בימי שגרה ובעיקר בעת מלחמה", מסר שפיגלר. ‎
שפיגלר הודיע שהוא מוותר על התפקיד כי שר האנרגיה ישראל כץ סירב שהוא יכהן במקביל כמנכ"ל חברת החשמל. לפי כץ, בעת הזאת חברת החשמל צריכה מנכ"ל במשרה מלאה. בנוסף התברר שגם משרד המשפטים ורשות החברות התנגדו והעלו טענות על ניגודי עניינים עם חברת החשמל.
עם זאת, גורמים ממשלתיים מעריכים שמאחורי הקלעים מדובר גם במאבקים פוליטיים בין כץ לנתניהו, שכן כץ מנסה למנות בשנה האחרונה ליו"ר חברת החשמל את אלונה שפר, ונתניהו סירב לאשר את המינוי שלה כי היא היתה המועמדת של הממשלה הקודמת. כץ מתכוון להביא לממשלה הצעת החלטה שמעבירה את המינוי של שפר בהליך מזורז למרות שבעוד פחות מחודשיים הוא אמור לעבור למשרד החוץ.
לאחר שמינויו של שפיגלר ירד מהפרק, מתחזקת מועמדותו של יפתח רון טל, יו"ר חברת החשמל לשעבר, שנחשב מקורב לנתניהו.
1 צפייה בגלריה
מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר
(צילום: יובל חן)
בתוך כך, גורמים ממשלתיים בכירים ממשיכים למתוך ביקורת על שר האוצר סמוטריץ' שלא כינס את הקבינט הכלכלי-חברתי כבר שבוע ולכן יש עיכוב בשחרור כספים לעורף. מלשכת שר האוצר נמסר: "כל כסף למלחמה משוחרר. מדיניות השר היא שיש לספק באופן המרחיב ביותר מענה למועצות, לאזרחים ולעסקים. השר משוחח באופן יומיומי עם ראשי המועצות על מנת לוודא כי כל צרכיהם מטופלים ברמה אוצרית.
"כמו כן, עובדים הכי קשה שאפשר כדי להפיץ תזכיר חוק במהירות האפשרית של מתווה הפיצויים. זהו מתווה מרחיב ומעניק מענה עצום לעסקים ולאזרחים. בהתאם להחלטת הממשלה ימונה פרויקטור ויוכנס הקבינט להמשך החלטות שמתכללות את עבודת משרדי הממשלה ומספק מענה מקסימלי לאזרחים".

הסאגה המתמשכת במינוי הפרויקטור

פרויקטור המלחמה אמור לעמוד בראשו של גוף על משרדי מתכלל לניתוב עבודת הממשלה לפתרון בעיות וצרכים ששיעלו מהשטח והתקציב לצורך כך יעמוד על 15 מיליארד שקל.
המועמד הראשון לתפקיד היה מנכ"ל משרד האנרגיה לשעבר אודי אדירי, אך מינויו לא יצא לפועל מסיבות בירוקרטיות. המינוי של היה אמור להיות יהיה קל יותר מבחינה זו, משום שהוא כבר עובד מדינה, אך כאמור, המינוי נתקל בבעיות אחרות.
בשבוע שעבר כבר כתב שפיגלר לעובדי חברת החשמל כי: "בעקבות המלחמה שנכפתה עלינו, התבקשתי ע"י שר האוצר להרתם במקביל להמשך תפקידי כמנכ"ל חברת החשמל, לתכלל כפרויקטור את הפעילות החברתית כלכלית שמבצעים משרדי הממשלה, בתקופה זו.
"בכפוף לאישור הדירקטוריון, בכוונתי להיעתר לפנייה, ולהמשיך לנהל את החברה ביחד עם חברי ההנהלה ובעיקר איתכם העובדות והעובדים, כמי שרואה את החובה וצו השעה, להתייצב לדגל ולסייע לתושבי המדינה. אני מבקש את תמיכתכם והבנתכם שאכן מדובר במטלה לאומית, הנוגעת לכל אחד מאיתנו. ביחד נמשיך לשרת נאמנה את כל התושבים, ונדאג לאספקת חשמל רציפה ואמינה, כחלק מהביטחון האנרגטי של המדינה".