איקאה ישראל ממליצה ללקוחותיה לשנות סיסמאות באתר החברה.
ההודעה ללקוחות באה בעקבות הודעת מערך הסייבר הלאומי ב-19 בנובמבר, לפיה נפרצו שרתיה של חברת Signature-IT שבעבר אירחה את אתר הסחר של איקאה. החברה מספקת פתרונות אחסון ומכירה מקוונת. הפריצה פגעה באתרים של הרשתות אייס, הום סנטר וקרביץ וכן בארכיון המדינה. ההמלצה תקפה ביתר שאת לאלו מבין הרשומים לאתר שמשתמשים בסיסמאות זהות עבור אתרים שונים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

איקאה שלחה את ההודעה ללקוחות במייל בו נכתב: "לקוח יקר. בעקבות אירוע אבטחת מידע שאירע בשרתי ספק עבר של החברה, קיימת אפשרות לפיה דלף מידע שסיפקת לנו לפני מספר שנים אשר עשוי לכלול שם, מס' טלפון נייד, כתובת דוא"ל וסיסמה לאתר איקאה - שפעל עד סוף שנת 2021 (ככל שהיה לך אזור אישי באתר).
"ההגנה על פרטיות לקוחותינו הינה ערך עליון עבורנו. אנו נוקטים באמצעים המחמירים ביותר, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, על מנת לאבטח את המידע האישי של לקוחותינו ולהגן על סודיותו. אנו מציעים לך לנקוט משנה זהירות ולפעול לשינוי הסיסמאות בהן השתמשת בעבר באתרנו, ככל והנך עושה בהן שימוש במקומות אחרים, וכן לנקוט משנה זהירות ביחס למיילים שנתקבלו משולח בלתי מזוהה. אנו מתנצלים על אי הנוחות ומזמינים אותך לפנות אלינו במייל חוזר בכל שאלה ו/או הבהרה".
האתר שנפרץ אירח עד 2021 את שרתי איקאה ישראל. כיום החברה משתמשת בשרתי האתר העולמי של איקאה ולא עובדת יותר עם החברה.
נראה שדלפו משם נתוני רשימת דיוור ישנה של איקאה. באיקאה ביקשו לכאורה למחוק את הנתונים, ברגע שהרשת הפסיקה להשתמש בשרתי החברה, אך אלה כנראה נשמרו שם.
לפי פרסומי מערך הסייבר, המתקפה השפיעה על כ-40 אתרים שעובדים מול החברה שנפגעה, רובם מתחום קניות האונליין. בחברה הדגישו כי בשרתיה לא מאוחסנים מספרי כרטיסי אשראי.