מה עושים עם המינוס, כמה משלמים על הדירה, איפה הייתה החופשה האחרונה ועל איזו הוצאה מצטערים במיוחד? אנשים מרחבי הארץ מספרים בגילוי לב על החיים עצמם. והפעם: משפחת אלקובי, מחריש.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בצילום: שי (31), אודיה (10), ראם (6), ריי (שנתיים), אמונה (31).
1 צפייה בגלריה
משפחת אלקובי, מחריש
משפחת אלקובי, מחריש
משפחת אלקובי, מחריש
(צילום: אסי חיים)
הדירה? פנטהאוז 5 חדרים בבעלותם. נקנתה ב-2.2 מיליון שקל לפני חצי שנה. שי: "המחירים פה קפצו והיום היא שווה כבר 2.5 מיליון. אני במקור מנווה שאנן בחיפה והייתי שמח לגור שם, אבל כשחיפשנו לפני כמה שנים המחירים היו גבוהים לנו מדי אז קנינו דירה קטנה ב-1.3 מיליון והתגלגלנו. כבר לא היה טעם להעביר את הילדים. אולי בעתיד".
מטבח ורוד? אמונה: "שיפצנו את הדירה לפני שנכנסנו והחלום שלי היה תמיד מטבח ורוד. שי בהתחלה לא רצה לשמוע וכבר כמעט התפשרתי על מטבח בצבע מנטה, אבל בסוף הוא נכנע. הוא עוד לא מעכל".
חריש? אמונה: "אנחנו פה מ-2016, מהאכלוס הראשון של השכונה החדשה. לא היה פה כלום, רק מכולת וכמה בניינים. הגענו לפה מהקריות, קריית שמואל. שי היה בקבע בצבא והנסיעות לתל אביב הרגו אותו, אז התקרבנו. אני מאוד אוהבת את העיר הזו. יש פה אחלה אנשים, קהילה תומכת ותחושת חלוציות שמקימים עיר חדשה ומרגישים את זה. אנחנו גם אוהבים שזו עיר מעורבת של דתיים וחילונים. רצינו שהילדים ייחשפו גם לחברים שהם לא דתיים".
שי: "אבל יש גם קהילה דתית מאוד גדולה שאנחנו מחוברים אליה". אמונה: "זו קהילת אבני החושן, יש לנו בית כנסת משותף, קידוש כל שבת, פעילויות משותפות בחגים. יש ממש ועדות עבודה. אני, למשל, בוועדת ילדים, יש ועדה שעושה ערב נשים פעם בחודש או ועדת יולדות, שדואגת לאוכל במשך שבועיים למי שיולדת".
מה עושים? שי: "הייתי שש שנים בצבא, עתודאי. עשיתי תואר במדעי המחשב והתעסקתי בתכנות בחיל האוויר. גרנו בקריית שמואל והייתי נוסע המון ברכבת, שעה וחצי לכל כיוון כל יום, אז הייתי פותר תשחצים כדי להעביר את הזמן. היו ימים שלא היה לי עט, או לא היה עיתון, חיפשתי איזו אפליקציה של תשחצים כי היה לי ברור שחייבת להיות כזו והתפלאתי שאין - אז החלטתי לבנות כזו. בעיקר בשביל עצמי. ישבתי על זה ופיתחתי אפליקציה שקראתי לה 'התשחץ שלי' - כל יום האלגוריתם בונה תשחץ חדש. חברים שראו התלהבו והתחילו להוריד אותה ולאט לאט זה גדל. זה הגיע למעל מיליון הורדות ומעל 35 אלף משחקים כל יום. זה חינם ויש פרסומות דרך גוגל, משם מגיעות אליי הכנסות".
אפשר לחיות מזה? שי: "בעיקרון כן. אני יכול לא לעבוד. יש תקופות שזה מכניס הרבה מאוד, למשל החודש, כל מבצעי הבלאק פריידי היו, הרבה פרסומות ושילמו הרבה. או כשיש בחירות, יש הרבה פרסום ופה בארץ יש הרבה בחירות. אבל זה רק אקסטרה. העבודה שלי היא בהייטק".
הייטק? שי: "אני עובד בחברה שנקראת נקסט אינשורנס בכפר-סבא. אנחנו עושים ביטוחים לעסקים קטנים בארה"ב בצורה חדשנית ויעילה. המכירות שם אבל הפיתוח נעשה בארץ. אני מפתח גרסת שרת ובשפה של אנשים רגילים - אני מגיע בבוקר, שותה קפה, פותח את המחשב לעובד על מה הכיסוי שכל לקוח מקבל, הסכום שצריך לגבות, ואנחנו שומרים את המידע על המשתמשים ומעבירים אותו הלאה".
אמונה: "אני עד היום לא מבינה מה הוא עושה". שי: "כל בוקר יש ישיבת צוות שבה סורקים מה עשינו אתמול ומה מתוכנן לעשות היום ויש דרייב לעבוד. אני עובד מהבית שלושה ימים אז זה מאוד נוח ומאפשר לראות את הילדים וקצת פחות נסיעות. כשאני מסיים בערב לעבוד אני חוזר לאפליקציה".
אמונה? "אני מעצבת גרפית עצמאית וגם מדריכה במוזיאון חצר הראשונים בקיבוץ עין שמר. מדריכה בתי ספר יסודיים שמגיעים לביקור במוזיאון, ואני ממש אוהבת את זה. הייתי בעברי מורה ותמיד חלמתי ללמד. אהבתי את ההוראה, אבל כל הבירוקרטיה וההתערבות של ההורים וכל ההתנהלות של המערכת שברו אותי. כל הורה בטוח שהילד שלו נסיך ואי-אפשר להגיד לו שום דבר, והמערכת נותנת לזה גיבוי. זה קשה. אז היום אני מדריכה ילדים במוזיאון ואני אוהבת את זה".
מצב כלכלי? אמונה: "ברוך השם". שי: "זה לא שאנחנו מיליונרים, אבל אין מינוס ואנחנו חיים טוב מאז שעזבתי את הצבא. העבודה בצבא הרבה יותר מעניינת ומספקת. בצבא אתה מפתח דברים שקשורים לביטחון ואתה עושה דברים שרק אחרי כמה ימים מדווחים עליהם בחדשות, וזה מרגש, אבל הנסיעות שחקו אותי, וגם אין מה להשוות את התנאים. אני מרוויח כמעט פי 3 אבל מי יודע מה יהיה, אולי בכלל נעשה בעתיד רילוקיישן".
רילוקיישן? אמונה: "לי יש אזרחות אמריקנית. אמא שלי אמריקנית ואבא שלי אנגלי אז יש לי גם אזרחות בריטית. אמא שלי נולדה כנוצריה בווסט וירג'יניה ולא הכירה אף יהודי. בגיל 12 נתקלה ביומן של אנה פרנק ואחרי שקראה אותו פיתחה אובססיה. בגיל 18 התגיירה ואחרי כמה שנים עלתה לארץ ופגשה את אבא שלי בקיבוץ. זה תמיד היה ברור שיש משפחה נוצרית וסבתא שלי שולחת מתנות לחג המולד".
רוצים להשתתף במדור? כתבו ל: Assi-h@yedioth.co.il