השבועות הקרובים צפויים להיות די גורליים עבור הכלכלה הישראלית, כשבקנה יש לנו את ההכרזה על נגיד בנק ישראל הבא (או הארכת כהונת הנגיד הנוכחי, מה שנראה כרגע פחות ריאלי), החלטת הדירוג של מודי'ס, שכלכלניה מבקרים בימים אלה בישראל, וכמובן ההתפתחויות בכאוס הפוליטי והמשפטי, שישפיעו כמובן על השקל ועל הכלכלה כולה.
ב"כסף חדש", הפודקאסט הכלכלי של ynet, דיברנו עם עורך ערוץ הכלכלה צחי שדה על האירועים הכלכליים שקרו השבוע ועל אלה שצפויים בהמשך: החל מהמסרים שנגיד בנק ישראל העביר השבוע בסבב הריאיונות שלו אחרי החלטת הריבית והדיווחים על זהות הנגיד הבא, כשברקע היום פורסם בכלכליסט שהמועמד המוביל הוא פרופ' אפרים (אפי) בנמלך - פרופסור לכלכלה ישראלי-אמריקני בעל שם עולמי מאוניברסיטת נורת'ווסטרן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, אמיר ירון, ובצלאל סמוטריץ'
בנימין נתניהו, אמיר ירון, ובצלאל סמוטריץ'
בנימין נתניהו, אמיר ירון, ובצלאל סמוטריץ'
(צילום: מוטי מילרוד, יריב כץ, שלו שלום)
בנוסף, דיברנו על הביקור של כלכלני סוכנות הדירוג מודי'ס בישראל השבוע לקראת החלטת הדירוג הבאה שלהם והדוח שהם צפויים להוציא במסגרתה. כזכור, מוד'יס הייתה התקיפה מבין שלוש חברות הדירוג עד כה, והורידה את תחזית הדירוג של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה".
עוד דיברנו על המתיחות שעלתה מדרגה השבוע, לפחות על פי הדיווחים, בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבין בכירי משרדו מאגף הכלכלן הראשי, לאחר שנודע כי השר דרש לשנות את ניסוחי הכלכלנים במשרדו, שהזהירו מהסיכונים בהפיכה המשפטית.
ואיך כל זה ישפיע על שער השקל, כאשר הדולר מתקרב בצעדי ענק לעבר ה-4 שקלים? האזינו לריאיון המלא בסימנייה הראשונה בנגן שבראש הכתבה.

מתי נתב"ג לא יעמוד בעומס ומה החלופות המובילות?

אחרי הקיץ העמוס ביותר אי פעם בנתב"ג, שבמהלכו עברו בשדה התעופה לא פחות מ-5.3 מיליון נוסעים, ורק באוגוסט ביקרו בו 2.8 מיליון איש, זינוק מדהים של 24% לעומת אוגוסט של השנה שעברה, בחגים אנחנו צפויים לראות עוד עלייה בעומסים בנתב"ג, ולפי הערכות ב-2030 נתב"ג יגיע לשיא הקיבולת שלו.
אל״ם (מיל׳) אסף שיף, יועץ לשעבר לועדת עילם, שבחנה את החלופות להקמת שדה תעופה משלים, הסביר ב"כסף חדש" למה ממשלת ישראל מתמהמהת עם ההמלצות של הוועדה ועם ההחלטה היכן יוקם שדה תעופה משלים, מה הפתרון המיטבי להבנתו ואיך זה יכול לחזק את הפריפריה בטווח הארוך ומה צריך לקרות כדי שלא נגיע למצב שנתב"ג לא עומד בעומסים בעוד כמה שנים? האזינו לריאיון המלא בסימנייה השנייה.

ביטול הטיסות הבינלאומיות משדה התעופה רמון

אחרי שדיווחנו לא מזמן על הטיסות הבינלאומיות שחוזרות החורף לשדה התעופה רמון, לאט לאט הטיסות הצפויות הולכות ומצטמצמות - והשדה ממשיך לדשדש. כתב התעופה דניאל סלמה הסביר ב"כסף חדש" למה החברות הבינלאומיות לא ממהרות להגיע לשדה התעופה הדרומי, וחלקן כבר החלו לבטל את הטיסות שתכננו לחורף, אילו טענות יש לחברות נגד משרד התיירות הישראלי ומה הסיכוי שהשדה יהפוך לפעיל יותר בהמשך, שכן כרגע הוא משמש בעיקר לטיסות פנים ארציות ולא מממש את הפוטנציאל שלו. לריאיון המלא האזינו בסימנייה השלישית.
אם פספסתם: לאחר ששר האוצר הציג נתונים עדכניים של המשק הישראלי והודה כי "המצב פחות טוב ממה שחזינו", יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, התראיין אתמול ל"כסף חדש" וטען כי "הפער שנוצר בין ההכנסות להוצאות הרבה יותר גבוה ממה שמשדרים כלפי חוץ". וגם: מה איתן יוחננוף חושב על "מהפכת התוקף" של משרד החקלאות? לפרק המלא האזינו>>
בכל יום מראשון עד רביעי רועי כ"ץ, צחי שדה ודן רבן מביאים לכם את החדשות הכלכליות המעניינות של היום ועוד הרבה דברים שמשפיעים על הכיס של כולנו. חפשו אותנו ב-ynet פודקאסטים או באפליקציות הפודקאסטים המובילות