מחיר הדלק זינק הלילה (בין ראשון לשני) ב-28 אגורות לליטר - ויעמוד על 7.22 שקל לליטר אוקטן 95. זאת לאחר שההנחה על המחיר הנוכחי לא הוארכה בהחלטה שהתקבלה אתמול בצהריים בדיון שנערך במשרד האוצר.
סבסוד הדלק באמצעות הפחתת המס נמשך שנה וחצי, והגיע בשיאו לשקל לליטר. זאת בעקבות החלטה ראשונית של שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן.
בהודעה שהוציא מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה נמסר כי "עד כה לא התקבל במשרדנו כל עדכון ממשרד האוצר ביחס לצו הבלו לחודש ינואר 2024, על כן צו הבלו שבתוקף הינו צו הבלו המלא והעדכני. מחיר הדלק לחודש ינואר 2024 – יעמוד על 7.22 ש"ח לליטר - עלייה 28 אגורות מהעדכון הקודם (עלייה של כ-4%). המחיר באילת לא יעלה על 6.17 ש"ח לליטר, עלייה של 24 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות, ללא שינוי מעדכון קודם".
1 צפייה בגלריה
דלק
דלק
דלק
(צילום: shutterstock)
ההנחה האחרונה הייתה על מחיר ליטר אוקטן 95 בשירות עצמי עומדת על 40 אגורות כאשר מחיר הליטר בחודשים האחרונים וכעת גם עד סוף החודש הוא 6.94 שקל. עד כה עלה סבסוד הדלק לתקציב המדינה כבר קרוב ל-3 מיליארד שקלים, כאשר לאחרונה התקשו במשרד באוצר למצוא מקורות מימון להמשך ההפחתה במס.
גורם בכיר במשרד האוצר אמר אתמול ל-ynet כי במצב הגירעון הנוכחי בתקציב המדינה שגדל מאוד בשל המלחמה אין עוד מקום לסבסד את מחיר הדלק, מה עוד שהמחיר שמשלמת ישראל על הדלק באגן הים התיכון ירד בחודשים האחרונים בשיעור ניכר לעומת המחיר אשתקד ובראשית השנה.
באגף התקציבים, ברשות המיסים ובאגף הכלכלן הראשי הסבירו לאחרונה כי יהיה קשה תקציבית להמשיך את סבסוד מס הדלק, אולם במשרדי ראש הממשלה ובלשכת שר האוצר התעקשו להמשיך בסבסוד הדלק משום שעליית מחיר הדלק עלולה ללבות את האינפלציה במשק.
פורסם לראשונה: 14:29, 31.12.23