שר האוצר אביגדור ליברמן חתם היום (ראשון) על צו חדש שיאפשר את הפחתת המס על הדלק בשקל שלם עד סוף החודש. העלות לקופת המדינה תעמוד על 75 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
במהלך השבוע האחרון התקיימו דיונים באוצר על הארכת הצו, כשהרצון הראשוני היה להאריכו עד סוף השנה, אך הבעיה הייתה מציאת מקורות מימון וגם בעיה משפטית שכן בקרוב מאוד ימונה שר אוצר חדש. בסופו של דבר הפשרה שהתקבלה הייתה הארכת הצו עד סוף החודש בלבד, כששר האוצר הבא יאלץ להחליט על המשך הפחתת המס, כאשר נכון לעכשיו צפויה התייקרות משמעותית בסוף החודש אם ההפחתה תבוטל.
1 צפייה בגלריה
דלק
דלק
תחנת דלק
(צילום: shutterstock)
ב-2 בנובמבר הועלה ממיר הדלק אוקטן 95 בשירות עצמי בתחנות בתשע אגורות ל-6.46 שקלים, אז טענו במשרד האנרגיה כי המחיר הסופי של הדלק החל ב-16 בחודש יקבע בהמשך, בהתאם להחלטת שר האוצר אביגדור ליברמן האם להאריך את ההנחה על מס הבלו. על פי הצו הקודם, היה אמור הדלק להתייקר במחצית השקל בחצות הלילה של ה-15 בחודש ובעוד מחצית השקל ב-1 בדצמבר (בנוסף למחיר שיתחייב ממחיר הנפט בעולם ושער הדולר בישראל). אולם, כאמור, כעת נחתם צו חדש לפיו הפחתת המס בשקל שלם תוארך עד סוף החודש.
בעקבות הערות של היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה-בהרב, כי נוכח מערכת הבחירות הוזלת הדלק חייבת להיות מלווה בנוסחה מיוחדת, ירדה ההנחה עם הוזלת הנפט בעולם תחילה ל-89 אגורות ולאחר מכן ל-77 אגורות בלבד.
אולם, בשל התייקרות מחודשת של הנפט והעליה בשער הדולר, נדרשה שוב התייקרות של הדלק בראשית החודש הנוכחי ובעקבות זאת צומצמה ההתייקרות עם חזרת ההנחה ממס לשקל שלם.