החברה למתנ"סים השלימה את השלב הראשון בפרויקט טרנספורמציה דיגיטלית להחלפת מערכת המחשוב במאות המרכזים הקהילתיים המשרתים כ-2 מיליון אזרחים, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. בפיתוח המערכת נלקחו בחשבון צרכים ייחודיים של אוכלוסיות ומגזרים שונים, כגון החברה החרדית והחברה הערבית.
המערכת צפויה לנהל מדי יום מאות תוכניות וחוגים, כמו גם פעילויות תרבות ואירועים, מתקני ספורט, שירות מכירת כרטיסים למופעים, בריכות שחיה, חדרי כושר, תוכניות לאומיות, מעונות יום, צהרונים, מערכות פיננסיות, טכנולוגיות וכן תפעול של עשרות תוכניות עבור משרדי הממשלה השונים.
השר חיים ביטוןהשר חיים ביטוןצילום: אבי אוחיון, לע"מ
המערכת החדשה מיועדת להחליף את המערכת הקיימת והיא תוחלף במערכת CRM Dynamic 365 של מיקרוסופט בענן, הכוללת ממשקים רבים וכן יכולות AI ו-BI מתקדמות. המערכת תשמש לניהול המרכזים הקהילתיים וקשר ישיר עם התושב והרשויות המקומיות. בנוסף, תושק אפליקציה שתשמש לקשר ישיר עם התושבים ותאפשר לכל הורה לבצע את כל הפעולות מול המרכז הקהילתי.
השר במשרד החינוך הממונה על החברה למתנ"סים, חיים ביטון, בירך על המהלך ואמר ש"טכנולוגיה וחדשנות הם עניין הכרחי לכל אוכלוסייה ולכל מגזר, ועצם התאמת המערכת החדשה לצרכים של אוכלוסיות מגוונות, מהווה בשורה משמעותית. אני שמח לראות את המחויבות של החברה למתנ"סים והמנכ"ל העומד בראשה לעשייה למען אזרחי ישראל".
טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סיםטל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סיםצילום: רמי זרנגר
טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים: "החזון שלנו הוא להביא את מהפכת החדשנות לכל תחום החינוך הלא-פורמלי בישראל, להעצים את השירות לאזרח, ולהיות בית לפיתוח מיזמי סטארט-אפ חברתיים. הכלים הטכנולוגיים הייחודיים שניישם במערכת ישמשו כל רשות מקומית, כל משרד ממשלתי וכל פעילות חברתית. אני מברך את חברת אלעד מערכות תוכנה שזכתה במכרז לאחר שהתמודדה אל מול חברות מהגדולות במשק, לאחר שעמדה בכל הפרמטרים שנקבעו, והציגה לכל אורך הדרך את מומחיותה, ניסיונה ומקצועיותה".