הדיון בוועדה לפיתוח הנגב והגליל, שמיועד להתקיים הבוקר (ב') ולעסוק בגורלם של 7,500 מפוני הדרום והצפון מהדיור הציבורי (עמידר) בעקבות המלחמה, הופסק כעבור דקות אחדות על ידי היו"ר, ח"כ מיכאל ביטון. זאת בשל היעדרם של נציגי משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון והחברות המשכנות. בדיון נכחו רק נציגים של משרדי המשפטים והרווחה. הדיון נעצר להפסקה של מחצית השעה.
ביטון אמר ל"כלכליסט" הבוקר כי "נפרץ פה קו אדום: משרדי המשלה והחברות המשכנות נדרשים לתת תשובות בכנסת מה קורה עם אנשים בדיור הממלכתי. לוקחים להם מדי חודש כסף על שכ"ד, על אף שפינו אותם. בעיה שנייה היא שלא דאגו להם מיגון. לשר השיכון (יצחק גולדקנופף, ג"נ) אין זמן לשיכון. זה ביזיון לכנסת ואני ארדוף אותם. בעיה שלישית היא שיש חטופה, שמבצעים למשפחתה פינוי. הם לא מטפלים באנשים האלה. הם ייתנו מענקים לקבלנים, להייטק ולעשרות אלפי האנשים של הדיור הציבורי אין להם זמן".
1 צפייה בגלריה
(צילום: עמידר)
חברת הכנסת נעמה לזימי שנכחה אף היא בדיון, אמרה ל"כלכליסט" כי "מתחילת המלחמה ביקשנו ממשרד הבינוי והשיכון לפטור מתשלום שכ"ד את מפוני הערים קריית שמונה, שדרות ואופקים. אלה האוכלוסיות הכי מוחלשות, אבל הם ממשיכים את החלם. במקום להבין שמצבם של המפונים נהיה יותר רע בתקופת המלחמה, המדינה מקשה עליהם. למה לעשות על הגב שלהם קופה?".