נעילה אופטימית בניו יורק בסיום יומו הראשון של המסחר השבוע: מדד דאו ג'ונס קפץ ב-1.5% כמו גם S&P 500, נאסד"ק הוסיף.1.1%. טסלה זינקה ב-10.2%, צ'ק פוינט עלתה ב-3.6% לאחר דו"חות. חברת הטיפוח קוטי צללה ב-13.6% לאחר הורדת דירוג ע"י אנליסטים.
חברות האופנה והביגוד המריאו על רקע התוכניות לפתוח את המשק - בראנדס לימיטד (החברה האם של ויקטוריה סיקרטס) נסקה ב-11.7%, גאפ ב-12.7%, ראלף לורן ב-9.6%, כמו גם מייסי'ס. נופש, תיירות ושות' - רויאל קריביאן זינקה ב-10.7%, קארניבל ב-8.9%, לאס וגאס סאנדס (רשת קזינו) קפצה ב-5.9%. רשת הקמעונאות קוהלר'ס זינקה ב-17.6%.
לאחר השבוע הגרוע בכל הזמנים, הנפט התרסק גם ביומו הראשון של המסחר השבוע, על רקע חשש המשקיעים מהצפת המלאים - מחיר החוזים על הנפט מסוג WTI לחודש יוני קרס היום ב-24.6% לשווי של 12.78 דולר לחבית. זו הירידה היומית השנייה בגודלה על החוזים לחודש יוני מאז 2011. הברנט רשם היום ירידה של 6.9% למחיר של 19.97 דולר לחבית.
"המשקיעים יודעים שבעיית האחסון לא הולכת לשום מקום ואנחנו בדרך לאפס מקום תוך שבועות", כך לדברי Bjornar Tonhaugen, ראש מערך שוק האנרגיה ב-Rystad Energy.
הזהב ירד היום ב-0.7% לשיעור של 1723.80 דולר לאונקיה: ברקע, העליות בבורסות, בשל האופטימיות שמלווה בתוכניות לפתוח את הסגר ואת העסקים בארה"ב, אירופה ובחלקים נוספים בגלובוס.
1 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
בורסות בצל קורונה
(צילום: AFP)
הלחץ עבד - טראמפ לא יקיים הערב את תדרוך הקורונה השבועי שלו, לאחר הביקורות הקשות שספג בעקבות עצותיו בתדרוך האחרון, כמו הרעיון להזרקת חומרי חיטוי על מנת להתגבר על הנגיף.
סקוט מינארד Scott Minerd, ראש אגף ההשקעות הגלובליות ב-Guggenheim Partners לא אופטימי בכלל בנושא התאוששות השווקים בארה"ב ממשבר הקורונה: לדבריו, יקח לכלכלה האמריקנית ארבע שנים לחזור לשיעור הצמיחה של ינואר 2020. "אנשי הפד והממשל מנסים כל דבר שעולה על דעתם על מנת להחזיק את הכלכלה מעל המים בעקבות המשבר, אך בסופו של דבר נגלה כי הפעולות שנעשו לא היו יעילות די ואף ייתכן ויגרמו להשלכות שליליות", אמר.
מינארד טוען כי 26 מיליון המובטלים, ומיליונים נוספים שיצטרפו למעגל האבטלה בשבועות ובחודשים הקרובים, מתוכם לא כולם ישובו למקום עבודתם הקודם וכי "שיעור האבטלה ימריא ליותר מ-20% ואולי אף ל-30%". עוד אמר כי "הסיוע שמקבלים עסקים קטנים וגדולים כאחד לבסוף ינחל כישלון, כי לא נלקחת בחשבון התקופה הארוכה שצפויה לפקוד אותנו המגפה, עד שיימצא חיסון או תרופה".

דו"חות בימי קורונה

מנכ"ל בואינג פסימי מאד בנושא החזרה לשגרה: דייב קלהון Dave Calhoun אמר היום למחזיקי מניות החברה כי ייקח עוד שנתיים-שלוש עד שענף התעופה יחזור לשגרה מלאה. בואינג עצמה מתמודדת עם קושי כפול - גם נגיף הקורונה שמשבית את הענף כולו בעולם, וגם השבתת הדגם מקס 737 שלה (לצד ביטולי הזמנה של הדגם מצד חברות תעופה). יריבתה איירבוס אף היא לא מלקקת דבש לאור דברי המנכ"ל כי החברה נמצאת תחת סכנה קיומית, לא פחות.
מנכ"ל איירבוס העביר מכתב מפורט לעובדים על הסיכון שבו נמצאת איירבוס - ש"'מדממת' כסף בקצב חסר תקדים", והזיר כי ללא סיוע מיידי," עתידה של החברה אינו ודאי".
ג'נרל מוטורס תקפיא את חלוקת הדיבידנדים שלה ברבעון הנוכחי ואף לא תבצע במהלכו רכישה עצמית של מניות, על מנת לשמור על מזומנים שברשותה. מפעלי החברה סגורים מאז אמצע חודש מרץ, בשל התפשטות הנגיף.
צ'ק פוינט פירסמה דו"חות שעלו על צפי השוק. חברת האבטחה הישראלית שנסחרת בבורסת נאסד"ק בניו יורק חברת סיכמה את הרבעון הראשון של 2020 עם עלייה של 3.1% בהכנסות ל-486.5 מיליון דולר, בעיקר הודות להכנסות מתחזוקה ועדכונים. הרווח המתואם עמד על 205.9 מיליון דולר או 1.42 דולר למניה, לעומת 205.5 מיליון דולר או 1.32 דולר למניה ברבעון המקביל. אנליסטים בשוק צפו לצ'ק פוינט הכנסות בגובה 480.3 מיליון דולר ורווח מתואם של 1.38 דולר למניה.
המנכ"ל והמייסד גיל שויד מסר עם פרסום הדוחות: "למרות מגפת הקורונה הצלחנו להוביל לתוצאות בחצי הגבוה של התחזיות שלנו, עם דחיפה ממדינות אמריקה. חווינו צמיחה בביקושים לאבטחת רשתות, אבל קשה לצפות מה תהיה ההשפעה על העתיד".
שבוע מעניין במיוחד מצפה לנו בניו יורק: ביום רביעי הודעת הריבית של הפד; ובחזית הדו"חות:  מחר דו"חות אלפבית, ברביעי דו"חות מיקרוסופט ופייסבוק, בחמישי דו"חות אפל ואמזון; צ'ק פוינט תפרסם היום את הדו"חות הרבעוניים שלה, לפני הפתיחה בניו יורק.

בורסות אירופה ואסיה-פסיפיק

נעילה חיובית בבורסות אירופה על רקע הירידה במספר המתים מהקורונה ופתיחה מחודשת הדרגתית של העסקים - הבנק האירופאי המרכזי יקיים פגישה ביום חמישי הקרוב, יום לאחר הפד: מדד דאקס הגרמני קפץ ב-3.1%, מדד פוטסי הבריטי טיפס ב-1.6% וקאק הצרפתי התחזק ב-2.6%. בורסת מילאנו זינקה ב-3.1%. דויטשה בנק המריא ב-12.7% לאחר תחזית אופטימית לרבעון הראשון. עוד בפרנקפורט, חברת הפארמה באייר קפצה ביותר מ-5% לאחר שרשמה עלייה בהכנסות וברווחים בזכות משבר הקורונה. טוי TUI נסקה במעל ל-14%. בלונדון, קרניבל קפצה ב-8.6%. עוד בלטו - לופטהנזה זינקה ב-9.5%. ברכב: רנו נסקה כמעט ב-10%, BMW קפצה ביותר מ-5%.
דויטשה בנק הודיע אתמול בערב כי הדו"ח הרבעוני שהוא צפוי לפרסם ביום רביעי יתעלה על תחזיות האנליסטים - הבנק הגרמני פרסם כבר אתמול בהודעה מחוץ ללו"ז חלק מנתוני הדוחות שלו. לנוכח המשבר הכלכלי העמוק, דויטשה בנק הגדיל בדו"ח את ההפרשה להלוואות מסוכנות (חובות מסופקים) ל-500 מיליון אירו, מול 140 מיליון אירו ברבעון המקביל. בה בעת, ציין הבנק, זינוק בהכנסות וצמצום חד בהוצאות התפעול קיזזו את ההפרשה האמורה.
ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה הודיע על כניסה לשלב ב' של הסרת המגבלות, והוא כולל בין היתר: הרחבת היתרי התנועה בתוך המחוזות - אך עדיין לא בין מחוזות; שירותי טייק אווי יותרו החל ב-4 במאי (ולא רק משלוחים שהיו מותרים); המסעדות, הבארים, המספרות ומכוני היופי ייפתחו מחדש ב-1 ביוני; קמעונאיות שעדיין לא נפתחו בשלב הראשון יחלו להיפתח מחדש ב-18 במאי; מרחב הפעילות הספורטיבית הוגדל, אתלטים יוחלו לחדש את האימונים - קבוצות כדורגל יוכלו לחדש את האימונים שלהן ב-18 במאי; נוכחות בלוויות – עד 15 אנשים. 
בנעילה באסיה-פסיפיק: ניקיי עלה ב-2.9%, האנג סנג התחזק ב-1.9%, קוספי ב1.8%, שנגחאי ב-0.3%, סידני ב-1.5%.

נעילה חיובית בתל אביב

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה חיובית במדדים המובילים: ת"א 35 טיפס ב-0.6%, ת"א 125 התחזק ב-0.7%. מדד הבנקים עבר לירידות לקראת סוף המסחר וננעל בנפילה של 1.3%, מדד הנפט והגז איבד 2.7% ברקע צניחת מחירי הנפט, מדד הנדל"ן קפץ ב-1.7%.
פתאל זינקה ב-9.4% בפסגת ת"א 35, מליסרון קפצה ב-8.4%, קבוצת דלק סגרה את המדד ואיבדה 4.6%. שופרסל טיפסה ב-0.8% והשלימה תשעה ימי עליות רצופים ברקע הסתערות הצרכנים על הסופרמרקטים. בבנקים - בינלאומי טיפס ב-1.5%, דיסקונט עלה ב-0.4%, לאומי נסוג ב-1%, מזרחי טפחות נחלש ב-2.4% ודיסקונט נפל ב-2.5%. אודיוקודס נסקה ב-25.8% אחרי פרסום הדו"חות והודעה על שיתוף פעולה עם גוגל.
מחר ומחרתיים לא יהיה מסחר בבורסה בתל אביב בשל יום הזיכרון ויום העצמאות. המסחר ישוב לפעילות רגילה ביום חמישי.
פורסם לראשונה: 07:33, 27.04.20