ההשקעות בענף המזון, שמשגשג בתקופת הקורונה, נמשכות: קרן ההשקעות גרין לנטרן רכשה את חברת "המאפה הצרפתי". החברה מתמחה במאפים, בעיקר לחמים ובורקסים, שהיא מספקת קפואים לשוק המוסדי ולמאפיות שאופות אותם במקום.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חברת המאפה הצרפתי נוסדה בשנת 1998 ומעסיקה כ-170 עובדים בשלושת מפעליה בראשון-לציון, ובבעלותה גם צי משאיות חלוקה ומרכז לוגיסטי. הקרן בראשות ריצ'י האנטר לשעבר מנכ"ל שופרסל ושותפיו דניאל בן רעי ויוסף עליאש, מחזיקה כעת ב-70% מהחברה, ו-30% נותרו בידי רפי מיוסט ומשפחתו, המייסדים. העסקה נעשתה לפי שווי חברה של כ-60 מיליון שקל, ובמסגרתה מונה לחברה מנכ"ל חדש: אלון פלד, לשעבר מנהל מפעל המאפים בונז'ור מקבוצת אסם-נסטלה.
את ההשקעה ביצעה הקרן החדשה "גרין לנטרן 5", שגייסה בפברואר האחרון 300 מיליון שקל, כאשר חברת כלל ביטוח היא אחת המשקיעות הגדולות בקרן. הקרן מתמקדת בהשקעות בתחום המזון, ומאז הקמתה רכשה %50 ממחלבות גד לפי שווי של 200 מיליון שקל, 70% מיצרני הוופלים וגביעי הגלידה גילרו לפי שווי של 80 מיליון שקל, 100% מגלידות פלדמן לפי שווי של 65 מיליון שקל, והשבוע השלימה רכישת 50% ממרינה - המתמחה בגידול פטריות ושיווק ירקות מיוחדים בתמורה ל-175 מיליון שקל.
במרינה, גד וגלידות פלדמן, זרוע ההשקעות של דיסקונט, דיסקונט קפיטל, נכנסה שותפה יחד עם הקרן.
2 צפייה בגלריה
ריצ'י האנטר
ריצ'י האנטר
ריצ'י האנטר
(צילום: אוראל כהן)

תאגיד מזון בדרך

תחום המזון הוא בין הענפים הבודדים שלא ניזקו במהלך משבר הקורונה, ולהפך: מכירות הענף עלו בתקופה הזו ב-9% בממוצע לעומת אשתקד. רק לאחרונה נחשף ב"ממון" וב-ynet שקרן פימי בראשות ישי דוידי נכנסה לראשונה בתולדותיה לתחום המזון, עם כניסה לשותפות בחברת דין שיווק - בעלת המותג "שקדייה".
החזון של לנטרן להשקיע ב-8-7 יצרניות מזון ולהקים מעין תאגיד מזון אותו תנפיק בעתיד. הקרן מתמקדת בחברות קטנות ובינוניות ומנצלת את העובדה שחברות המזון הגדולות בישראל לא יכולות ברוב המקרים לרכוש חברות מזון נוספות בגלל התנגדות רשות התחרות.
מנגד, חברות המזון הקטנות-משפחתיות נאלצות להתמודד עם תחרות קשה מול המותגים הפרטיים של הסופרים, חברות המזון הגדולות ויבוא מתחרה שהולך וגובר, ולעיתים גם עם חוסר בדור המשך, ולכן הן נכונות לבצע אקזיט חלקי או מלא.