ערוץ SWR הגרמני, שממומן חלקית על-ידי הממשלה ומכספי ציבור, השעה מעבודתה את הקריינית והמנחה הפופולארית הלן פארס בעלת השורשים הסורים, לאחר שזו קראה לחרם על מוצרים ישראלים. המגישה פרסמה סרטון בערוץ האינסטגרם שלה (שם היא מכונה "גברת בקלוואה"), בעל מאה אלף עוקבים, ובו הציגה אפליקציה בשם "לא תודה" שיוצרה על ידי אדם בשם אחמד בשבש, שבעזרתה ניתן לבדוק בסופרמרקטים אם המוצרים שעל המדף יוצרו בישראל או קשורים בדרך זו או אחרת לישראל. "אל תקנו מיהודים, גרסת 2024", כתב ארגון מעקב אחרי אנטישמיות בגרמניה בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו בתגובה לחשיפה.
פארס לא הסתפקה בכך. היא גם ציינה שהיא מפסיקה לצרוך מוצרים של חברת "אלפרו" למרות חיבתה לחלב שוקולד של החברה, לאחר שהתברר לה שהבעלים משקיע בסטארטאפים ישראלים ובכלכלה ישראלית. כלומר האפליקציה לא רק מסמנת מוצרים מהתנחלויות או מישראל כאסורים לקנייה, אלא גם מוצרים שיש להם קשר כלשהו לישראל.
1 צפייה בגלריה
מתוך הסרטון שפרסמה פארס
מתוך הסרטון שפרסמה פארס
מתוך הסרטון שפרסמה פארס
(צילום מתוך עמוד האינסטגרם של הלן פארס)
אלפרו היא חברת בת של דאנונה, חברה שנוסדה על ידי משפחת קרסו היהודית-ספרדית. דניאל, בנו של המייסד, נאלץ להימלט מפריז לארה"ב ב-1941 כדי לא ליפול בידיהם של כוחות הוורמאכט.
מבט חטוף לתוך חשבון ה-X של פארס מגלה תוכן אנטישמי טהור ורציף. היא קוראת למשטר בישראל ולראש הממשלה בנימין נתניהו "פאשיסטים", ואת ישראל היא מכנה מדינת אפרטהייד שמבצעת רצח עם. חוץ מחרם כלכלי היא קוראת גם לחרם תרבותי על ישראל, כמו השעיה שלה מתחרות האירוויזיון.
העובדה שעשתה זאת וקידמה מצע של BDS כעובדת של תחנה ציבורית מראה עד כמה רחוק יכולים ללכת אנשי תקשורת ותרבות בגרמניה בביקורת הארסית והמסיתה שלהם על ישראל ללא חשש שמשהו יאונה להן. "הייתי רוצה אפליקציה שמגלה לי מי אנטישמי בתחנות ציבוריות כדי שאוכל להחרים אותם", כתב אזרח גרמני ב-X. "זה פשוט מטורף שחצי שנה בדיוק לאחר שמחבלי החמאס רצחו, אנסו וחטפו אזרחים ישראלים, שדרנית בשידור הציבורי מעלה תכנים שמזכירים קריאות נאציות להחרמת מוצרים יהודיים".
התחנה עצמה התנערה מדבריה, טענה שדבריה לא נאמרו בתוך הקונטקסט התוכני של עבודתה בתחנה, והדגישה כי מנחה בתוכנית אירוח דיגיטלית כמו פארס (בת ה-29 שמנחה את התוכנית "מיקס טוק") חייבת לשמור על ניטרליות. כריסטיאן באלדהאוף ממפלגת השמרנים אמר לעיתון ה"בילד" כי אין זה המקרה הראשונה של התבטאויות ותכנים אנטישמיים של עובדי התחנה, וכי ייתכן שהחברה צריכה לרענן את ספר החוקים שלה ולוודא שכל העובדים שלה מכירים את הנהלים ומבינים שאינם יכולים להתבטא בצורה אנטישמית. התחנה עצמה רק השעתה את פארס מתוכנית האירוח.