חברת-האם של פייסבוק, מטא, הצליחה להכות את תחזיות האנליסטים כשהגדילה את ההכנסות שלה ברבעון מעבר לציפיות המוקדמות. בנוסף, החברה העלתה את התחזיות שלה לרבעון השני מעל הציפיות. התוצאה: מניית מטא מזנקת במסחר המאוחר ביותר מ-10%.
ההכנסות של מטא עמדו ברבעון הראשון על 28.7 מיליארד דולר לעומת צפי להכנסות של 27.7 מיליארד דולר, מעל הציפיות המוקדמות. מדובר בזינוק של 3% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה בגזרת ההכנסות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
מטא
מטא
מטא
(צילום: רויטרס)
הרווח הנקי של החברה עמד על 5.7 מיליארד דולר - 2.20 דולר למניה, מעל התחזיות שהיו לרווח של 2.01 דולר למניה. מדובר בירידה של 24% מהרבעון המקביל אשתקד, אך עלייה לעומת הרבעון הרביעי שבו רשמה מטא רווח של 4.7 מיליארד דולר.
מספר המשתמשים היומי של מטא עמד על 2.04 מיליארד - וגם בפרמטר זה הצליחה חברת האם של פייסבוק להתעלות על הציפיות שהיו ל-2.01 מיליארד משתמשים יומיים. במספר המשתמשים הפעילים לחודש עמדה החברה בדיוק בציפיות ורשמה 2.99 מיליארד משתמשים.
מטא העלתה את התחזיות שלה לרבעון השני וצופה הכנסות של בין 29.5 מיליארד דולר ל-32 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 29.5 מיליארד דולר, לפי פירמת Refinitiv.

המניה במגמת עלייה

מאז הודיע ​​מנכ"ל מטא מארק צוקרברג בפברואר ש-2023 תהיה "שנת היעילות" של החברה, מניית מטא נמצאת במגמת עלייה וחתכה את ההפסדים ההיסטורים שלה אשתקד.
המשקיעים הביעו אמון בתוכניתו של צוקרברג לצמצם את החברה שלו באמצעות סדרה של פיטורים, שצפויה להוביל לסיום העסקתם של 21 אלף עובדים. בשבוע שעבר נפרדה החברה ממספר עובדים טכניים שהעסיקה והיא מתכננת בקרוב סבב קיצוצים נוסף בקבוצות עסקיות שלה.