מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, הודיע היום (ב') לדירקטוריון החברה כי יסיים את תפקידו בחברה, כ-6 שנים מאז נכנס לתפקיד. בנבנישתי פורש על רקע מיצוי התפקיד ורצון לחפש אתגר חדש, ויעזוב רשמית לאחר שיימצא לו מחליף.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בנבנישתי נכנס לתפקיד בעיצומו של משבר מול זכיינית המותג אורנג' העולמית. מיד עם הכניסה הוביל את ההחלטה להיפרד ממותג אורנג׳ העולמי, ולמתג את החברה מחדש בתחילת 2016 תחת השם פרטנר.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל פרטנר היוצא, איציק בנבנישתי
מנכ"ל פרטנר היוצא, איציק בנבנישתי
מנכ"ל פרטנר היוצא, איציק בנבנישתי
(צילום: אורטל בן יוסף)
במהלך תפקידו השיק בנבנישתי את שירות הטלוויזיה של פרטנר, החל בפריסה של סיבים אופטיים והשיק את הדור-5 בסלולר. במהלך שנותיו בתפקיד סבל שוק הסלולר מתחרות ושחיקת מחירים, שהובילה את החברות לאי יציבות פיננסית. עם זאת, בניגוד למתחרתה סלקום, הצליחה פרטנר להציג שורה תחתונה חיובית לאורך השנים האחרונות.
פרטנר סיכמה את 2020 עם רווח נקי של 17 מיליון שקל והכנסות של 3.19 מיליארד שקל. לחברה 2.84 מיליון לקוחות סלולר, 234 אלף לקוחות טלוויזיה ו-336 אלף לקוחות אינטרנט. בנבנישתי כיהן בתפקידיו הקודמים כמנכ"ל בזק בינלאומי, כדירקטור וכמנכ"ל חטיבת המחשוב האישי וערוצי ההפצה של HP וכמנכ"ל CMS Compucenter.
מניית פרטנר עלתה בכ-55% מאז נכנס בנבנישתי לתפקיד. עלות שכרו של בנבנישתי ב-2020, כולל בונוסים, עמדה על 6.2 מיליון שקל.
מזה מספר חודשים שפרטנר עומדת על המדף, עם החלטת האצ'יסון למכור את השליטה בה, לאחר שקיבלה חזרה את מניותיו (27%) של בעל השליטה הקודם חיים סבן, להן מונה כונס נכסים.
ההחלטה למכור הגיעה לאחר שהאצ'יסון הבינה כי למשרד התקשורת ולממשל בארץ אין כוונה לאשר את בקשתה להיתר שליטה בחברה, לאור הלחץ האמריקני למנוע כניסה של תאגידים בשליטה סינית לישראל. בראש דירקטוריון פרטנר עומדת אסנת רונן.