מה זה שפכטל לעץ, מה ההבדל בין צביעת עץ המיועד לתנאי חוץ לעומת עץ לתוך הבית ומהי אימפרגנציה?
אם גם אתם חלק מטרנד חידוש הרהיטים שרק הולך ומתגבר, לפניכם מדריך למתחילים.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לפני הכל, כמה כללי אצבע לצביעת עץ

ראשית, גם עץ חדש יש ללטש ולהחליק לפני הצביעה, ולא רק עץ שמחדשים.
שנית, יש לוודא שמשטח הצביעה יבש ונקי מאבק, לכלוך או שומנים.
שלישית, חשוב שהמשטח יהיה מחוספס, כך שאם צובעים על גבי צבע קיים, יש לחספס אותו לפני, בכדי ששכבת הצבע החדשה תיאחז בצורה טובה, ולא תתקלף כעבור זמן קצר.
רביעית, כדאי לבדוק עם בעלי מקצוע או בחנות לחומרי בניין, האם יש צורך בשכבת יסוד מקשרת, תחבר בין הצבע הישן לבין הצבע החדש, אם הם מסוגים שונים.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

גדרות וארגזי רוח חדשים: אל תשכחו חומר מגן מפני מזיקים

"אם מדובר בגדרות עץ ובארגזי רוח שלא נצבעו בעבר, יש ליישם שתי שכבות של חומר הגנה, שתפקידו להגן על עץ (סופר מגן עץ)", ממליץ ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים.
"זהו חומר בעל יכולת הספגה גבוהה (אימפרגנציה), שלמעשה חודר אל תוך העץ, ומגן עליו מפני מזיקים, ריקבון ומפני פגעי מזג האוויר. שכן, חומר זה ימנע חדירת מים אל תוך העץ".
לדבריו, "חומר זה מגיע בגוון שקוף, אך ניתן להוסיף לו גוון. יתרון נוסף שלו הוא שהוא מבליט את מרקם העץ, ואין צורך לחדש אותו. נהוג ליישם אותו רק בפעם הראשונה, לקראת הצביעה".
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

פרגולות, חלונות ורהיטים: גוון אטום או בהיר לבחירתכם

"אם מדובר בצביעת פרגולות, חלונות עץ או רהיטי עץ, הרי שניתן להסתפק בשכבה אחת של סופר מגן לעץ, ומעליה למרוח שתי שכבות של לזור על בסיס מים", מסביר סיב.
"אם אתם מעוניינים להעניק גימור אטום יותר לעץ, תוכלו לעשות שימוש בצבע על בסיס מים, ולמרוח אותו במספר שכבות, עד לקבלת כיסוי מלא".
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

חידוש משקופים ודלתות: מלאו פגמים עם שפכטל לעץ

בשלב ראשון, יש ללטש מעט את המשטח, בכדי שיהיה מחוספס יותר. "אם מתגלים בעץ חורים או פגמים כלשהם, ניתן למלא אותם עם חומר מילוי שנקרא 'שפכטל לעץ'", ממליצים במוקד השירות של אתר "המקצוענים".
"זהו חומר על בסיס שרפים אקריליים, והוא מתאים מאוד לשימוש לפני צביעה בגוון אטום.
"בסיום המילוי עם השפכטל יש להמתין עד לייבוש מלא, ולאחר מכן ללטש שוב את משטח העץ".
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
עוד כתבות בנושא:
"לפני שצובעים את המשקופים ואת הדלתות, מומלץ מאוד למרוח בצורה נקודתית רק באזור התיקונים, שכבה ראשונה של צבע סינתטי", מוסיף סיב.
"לאחר ייבוש מלא, לצבוע את כל המשקוף או הדלת עם צבע על בסיס מים, לכיסוי מלא. ניתן לבחור בגימור מט או בגימור מבריק, לבחירתכם".
פורסם לראשונה: 16:56, 27.04.21