המדינה תמשיך את ההתקשרות עם חברת שירביט לביטוח רכבי עובדי המדינה לשנת 2021, על אף מתקפת הסייבר שכוונה לאחרונה נגד החברה ובמסגרתה נחשפו ודלפו מאות מסמכים של לקוחות. כך הודיע היום (א') משרד האוצר.
המדינה, כך מתברר, לא מתכוננת להוות גורם נוסף שיקשה עוד יותר על שירביט להיחלץ מהמשבר שפקד אותה בעקבות פריצת ההאקרים למחשבי החברה. זאת, למרות שאלפי עובדי מדינה המבוטחים בחברת שירביט הם עובדי מערכת הביטחון בעלי סיווג ביטחוני גבוה וסודי, אנשי מוסד, שב"כ ומשרד הביטחון.
בהודעה של משרד האוצר צוין כי שירביט היא אחת מהחברות הזוכות במכרז אגף החשב הכללי לביטוח רכבם של עובדי המדינה לשנת 2021. "בהמשך לאירוע דלף המידע מחברת שירביט שהתרחש לאחרונה, ביצעה ועדת המכרזים באגף החשב הכללי מעקב צמוד אחר ההתפתחויות מול הגורמים המפקחים, לרבות רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון שהיא הרגולטור האחראי על חברות הביטוח, מערך הסייבר הלאומי, והרשות להגנת הפרטיות", מסר המשרד.
1 צפייה בגלריה
בניין חברת שירביט בנתניה
בניין חברת שירביט בנתניה
בניין חברת שירביט בנתניה
(צילום: עידו ארז)
עוד ציין, כי לאחר סדרת התייעצויות שקיימה הוועדה ובשל העובדה שרשות שוק ההון התירה לחברה להמשיך ולספק שירותים בתחום הביטוח ללקוחותיה וללקוחות פוטנציאליים, החליטה הוועדה על המשך ההתקשרות מול חברת שירביט.
"יצוין, כי עובדי המדינה אינם מחויבים לבטח את רכבם הפרטי אצל חברות הביטוח שזכו במכרז בכלל, ובכלל זה אצל חברת שירביט", הבהיר משרד האוצר. "עובדי המדינה רשאים לבטח את רכבם בכל חברת ביטוח לבחירתם, כאשר השתתפות המדינה בביטוח רכבם תהיה בשיעורים שבין 92% ל-100%, לפי הכללים הנהוגים.
"כמו כן יובהר, כי עובדים שכבר הסדירו את ביטוח רכבם לשנת 2021 בחברת שירביט, רשאים לבטל את הפוליסה ללא עלות ולבטח את רכבם בחברת ביטוח אחרת לפי בחירתם, בהתאם לתנאים האמורים".
לפי שעה לא ידוע אם חלק מאנשי מערכת הביטחון החליטו לבטל את ביטוח רכבם בחברת שירביט, בעקבות דליפת המידע בשל פריצת ההאקרים, המנסים לקבל תשלומי כופר כדי להימנע מפרסום הנתונים. ההאקרים אף ציינו בשבוע האחרון, כי נמנעו עד כה מלפרסם נתונים או למכור ולהציע אותם לגורמים עוינים לישראל.
יצוין, כי אחרי התקפת ההאקרים נציגי חברת שירביט ממשיכים להנפיק ולחדש פוליסות במוקדיה הטלפוניים שתוגברו, לפי החברה. עוד מציינת החברה כי מדובר ב-700 מסמכים שהתוקפים הדליפו.
לטענת שירביט, מספר מצומצם של לקוחות נפגעו מהתקיפה. ההערכות עד כה היו שכמויות עצומות של מידע נגנבו מחברת שירביט, אבל בתגובה לפניית כלכליסט טוענת החברה שרק 700 מסמכים נחשפו, והחברה כבר יצרה קשר עם 500 הלקוחות שפרטיהם דלפו.
לדברי שירביט, "מומחי הסייבר שפועלים בחמ"ל חברת שירביט בתיאום עם גורמים ממלכתיים ממשיכים בבדיקה המקיפה של תקיפת הסייבר.
גם לאחר התקיפה, פעילותה הביטוחית של שירביט לא פסקה לרגע. החברה יצרה קשר עם כ-500 לקוחות שפרטיהם דלפו, הדריכה אותם ומסייעת להם בכל הדרוש. חברת שירביט משלימה את תהליך ההתאוששות והמיגון הנוסף של מערכותיה, והן עומדות בסטנדרטים הבינלאומיים המחמירים ביותר. מערכות המחשוב ומאגרי המידע שודרגו עם שכבות נוספות של בקרה וניטור, ובקרוב יעלה גם אתר החברה עם מנגנוני זיהוי ואבטחה משופרים".