במסורת היהודית מתייחס מזל קשת לחודש כסלו. הוא אחד משלושת מזלות יסוד האש. הכוכב השליט של המזל הוא צדק (יופיטר), שקרוי על שם אל השמיים, ולכן מקרין עצמאות, חופש, מרחבים, ידע והשכלה. בני מזל זה אוהבים הרפתקאות, הם שוחרי ידע ושנונים. כשהם אוהבים – זו אהבה ללא גבול, אבל מבהירים מיד לצד השני, שאינם מתכוונים לוותר על עצמאותם. הרגש מכוון את בני מזל קשת יותר מהיגיון קר, לכן לרוב יגיעו להחלטה מהירה, גם אם זה כרוך בנטילת סיכונים.

אבני מזל:

טופז: בני מזל קשת אוהבים בעיקר להיות משוחררים, לעשות מה שהם רוצים. האבן שהכי מתאימה להם היא טופז. היא מרגיעה אותם (אגב, בעיקר במישור הזוגי), ומכוונת אותם למטרות ולשאיפות הגיוניות. תופסים אותה גם כמשמשת להרחקת עצב ודיכאון, וכזו שמחזקת את האהבה העצמית.
לאפיס: אבן כחולה עם כתמי זהב ולבן. המצרים הקדמונים הפכו את האבן לאבקה והשתמשו בה כאיפור למלכים, מאחר ששילוב בין כחול וזהב נחשב צבע האלים. האבן מחזקת את הקשר עם המודעות העצמית, משמשת מטהר מנטלי, מסייעת בשחרור לחצים, הפחתה והעלמת פחדים.
מלכית: אחת מהאבנים העתיקות בעולם. מסייעת בהגנה, הקלה בבעיות של סיוטי לילה ועין הרע. בתחום הנפשי למלכית יכולת לשפר את האיזון האנרגטי בגוף.

נולדו במזל קשת:

הרבה אנשי רוח ואמנות
המשורר נתן זך
(13.12.1930-6.11.2020).
נתן זך, אחד המשוררים העבריים החשובים במאה האחרונה, נפטר ב־6 בנובמבר. לו חי, היה מציין את יום הולדתו ה־90 ב־13 בדצמבר.
"כולנו זקוקים לחסד, כולנו זקוקים למגע.
לרכוש חום לא בכסף, לרכוש מתוך מגע.
לתת בלי לרצות לקחת ולא מתוך הרגל.
כמו שמש שזורחת, כמו צל אשר נופל.
בואי ואראה לך מקום, שבו עוד אפשר לנשום"
4 צפייה בגלריה
נתן זך
נתן זך
נתן זך
(צילום: שאול גולן)



עוד נולדו במזל קשת:

יצחק בן צבי ז"ל, נשיאה השני של מדינת ישראל, שלמה ארצי, אורנה בנאי. המלחין לודוויג ואן בטהובן, הפילוסוף ברוך שפינוזה, סקארלט ג'והנסון, בראד פיט, סטיבן ספילברג.

4 צפייה בגלריה
אורנה בנאי
אורנה בנאי
אורנה בנאי
(צילום: ענת מוסברג)


4 צפייה בגלריה
בראד פיט
בראד פיט
בראד פיט
(צילום: shutterstock)

המלצות ואזהרות לילידי דצמבר לשנת 2020

1. למדו - העשירו את עצמכם בידע חדש שמעניין אתכם.
2. הקפידו על תזונה נכונה ופעילות גופנית קבועה: השנה המערכת החיסונית שלכם אינה במיטבה.
3. שמרו על קשר קבוע עם חברים ובני משפחה וצאו לטייל (כשאפשר ועל פי ההנחיות) - בדידות עלולה להוביל למחשבות לא חיוביות, לחרדות ולחוסר עשייה.
4. רשמו פתקים – אלמנט המים השנה יכול לגרום לשכחה. זה זמני ויחלוף עד השנה הבאה.
5. קבלו החלטות: אם אתם עומדים בפני החלטות חשובות במיוחד, זה הזמן.

דצמבר באסטרולוגיה הסינית: חודש העכברוש

מאת: אביטל לוביא כהן - יועצת פאנג שווי ומומחית לאסטרולוגיה סינית

הפילוסופיה הסינית מתייחסת אל האדם כחלק בלתי נפרד מהטבע. כתוצאה מכך הוא מושפע מהמקום בו הוא גר, מעונות השנה וגם מאנרגיה של אנשים אחרים, ממזון ומשתייה. בנוסף, לפי פילוסופיה זו, כל דבר בטבע מבוסס על חמשת האלמנטים: אש, אדמה, מתכת, מים ועץ, שנמצאים בגוף האדם בכמויות שונות לפי תאריך הלידה. אלו ישקפו את האופי, את הקשיים ואת ההזדמנויות. לכל חודש מ־12 החודשים מותאמים אלמנטים וחיות. לילידי חודש דצמבר מותאם העכברוש. בניגוד לתדמית הפחות אטרקטיבית של העכברוש במערב, העכברוש בסין מורכב מאלמנט אחד בלבד: המים - סמל לשפע ולמזל. לנולדים בדצמבר תכונות המאפיינות את אלמנט המים: הם בעלי עומק, חזון, התמדה ועבודה קשה, יש להם כוח רצון, יכולת עשייה, אסרטיביות והחלטיות. הם חכמים ואינטליגנטיים, חרוצים, צנועים ודיסקרטיים ובעלי עולם דמיון עשיר ומפותח. הם נהנים מלהיות לבד עם עצמם ויש להם קשר לתת מודע ולפסיכולוגיה. התכונות הפחות טובות שלהם באות לידי ביטוי בעיקר במצבי לחץ או כשאינם בעשייה. אז יפעלו מתוך מקום של פחד וחרדה פנימית. שנת 2020 היא שנת העכברוש, וחודש דצמבר הוא חודש העכברוש. לכן כמות המים כפולה. על הנולדים בדצמבר לזכור, שמים בטבע יכולים להיות ביצה עכורה, אבל גם נהר זורם, וזה בוודאי פועל לטובתם.
4 צפייה בגלריה
אביטל לוביא כהן
אביטל לוביא כהן
אביטל לוביא כהן
(צילום: פרטי)
הפילוסופיה הסינית: בנובמבר 2021 תחלוף הקורונה מהעולם
השנה הסינית מתחילה ב־4 בפברואר. שנת 2020 נקראת באסטרולוגיה הסינית שנת מתכת יאנג על עכברוש. מתכת ברפואה סינית מייצגת ריאות ווירוסים, ומים מציינים התפשטות. בנוסף, העכברוש היא חיה שמגיעה מתחת לפני השטח ומפתיעה. כל אלו מתחברים לווירוס הקורונה, שמתפשט מבלי שנרגיש או נדע.
הפילוסופיה הסינית מצביעה על העובדה, שבפברואר 2021 נחוש הקלה. האנרגיה של 2021 היא שונה, היא מתכת יין על שור. אומנם, המתכת עדיין מייצגת וירוס, אבל מוחלש יותר, ושור היא חיית אדמה, שעוצרת בטבע את התפשטות המים. מכאן, שמחודש פברואר נחוש הקלה משמעותית. לפי הסינים, ביוני המצב יוטב בהרבה, ובנובמבר 2021 המגפה תחלוף.