שטראוס ממשיכה להוסיף תחומי פעילות, והפעם: שימורי ירקות. כך נודע ל"ידיעות אחרונות". הם ישווקו בקרטונית חדשנית וניתנת למיחזור, שכמו פחית שימורים רגילה, מבטיחה חיי מדף של שנתיים.
הפעילות מבוצעת במותג "טעם הטבע", המשמש את שטראוס ללקטי ירקות שטופים שהיא משווקת דרך חטיבת המזון הטרי שלה, והאחראי גם על סלטי אחלה, לקט ירקות ופסטות מצוננות ועוד.
1 צפייה בגלריה
השימורים של שטראוס
השימורים של שטראוס
השימורים של שטראוס
(צילום: יח"צ)
לדברי מנהלת השיווק בחטיבה, דינה שובל, המהלך יגדיל את צריכת הירקות, והמחיר יהיה דומה לשימורים בפחית. קטגוריית טעם הטבע היא הצומחת ביותר בקבוצה - 13.6% אשתקד.
תחילה יוצעו שימורים של גרגרי חומוס, תירס, אפונת גינה, שעועית ועוד, לצד עגבניות מרוסקות ומחית עגבניות. הם יוצבו על מדפי קופסאות השימורים. שטראוס תייבא את המוצרים ממפעלים עם יכולת אריזה בקרטון: עגבניות וקטניות מאיטליה, ותירס מתאילנד. היא תתחרה ביצרני שימורים ויצרני רסק מקומיים, כמו יכין, פרי הגליל ופריניר, ובעיקר במוטי האיטלקי.
"השימורים" היא קטגוריה הנחשב לוותיקה ושמרנית במיוחד בעולם המזון, שהפעם האחרונה שהציגה חדשנות הייתה לפני שנים כשהושקה הקופסה עם הפתיחה הקלה (משיכת המכסה על ידי לשונית).
בארץ תופסת הקטגוריה לפי סטורקנסט כ-1.7 מיליארד שקל בשנה, מתוכם שימורי הירקות תופסים 270 מיליון שקל.
רוב משקי הבית בישראל מחזיקים קופסאות שימורים (כאשר תירס הוא המוצר הנמכר ביותר בקטגוריה זו, אך עדיין אכילת ירקות מ"קופסה" נחשבת כמעין פשרה, בגלל הדימוי של "אוכל משומר". זאת למרות שקופסאות השימורים אינן מכילות חומר משמר, אלא ירקות מבושלים בלבד. בישראל בפרט סובלת הקטגוריה גם מהחיבור לשירות הצבאי ולמנות קרב, מה שלא מוסיף לאטרקטיביות שלה.
מארז הקרטון מיוצר בטכנולוגיה של טטרה פק, יצרנית מובילה לאריזות מזון. הוא מאפשר סגירה חוזרת (אחרי הפתיחה יחזיק המוצר במקרר שלושה ימים) וניתן למיחזור בפח הכתום. לאריזת רסק העגבניות תהיה גם פיית מזיגה.