רשות המיסים לא תגיש כתב אישום נגד אלי אלעזרא, בעלי חברת אלבר, ונגד אורן אלעזרא, מנכ"ל החברה, בפרשת היבוא המקביל - בעקבות השימוע שהתקיים בעניינם בתחילת השנה. כך נודע לכלכליסט.

ראשית הפרשה שטלטלה את ענף הרכב לפני יותר מארבע שנים, אז התגלה כי בשעתו יובאו לישראל על ידי אלבר מכוניות מארה"ב תוך זיוף לכאורה של מסמכי יבוא ושל חשבוניות קנייה. לפי מסמכים שפורסמו אז על ידי רשות המיסים, יובאו ארצה מאות מכוניות מחברת "אוטו ניישן" האמריקנית, תוך הצהרה על ערך כוזב של הרכב במסמכי היבוא כדי לשלם פחות מס קנייה. בנוסף, גם מסמכי היבוא של המכוניות זויפו ובמסמכים אשר הוגשו לרשויות בישראל פורטו אישורי יבוא שלא היו ולא נבראו.
1 צפייה בגלריה
אלי אלעזרא
אלי אלעזרא
אלי אלעזרא
(צילום: עמית שעל)
רשות המיסים החליטה אז להגיש, בכפוף לשימוע, כתבי אישום נגד שורה של בכירים בחברה - בהם אלי אלעזרא, אורן אלעזרא - שנכנס לתפקידו בשנת 2015, ינון עמית - שעזב את אלבר בשנת 2015 ורעות בונדיס, סמנכ"לית הכספים. עמית נמנה כיום על בעליה של חברת יבוא הרכב אוטו מקב, אשר נחשבת ליבואן הרכב המקביל הגדול בישראל.
יש להדגיש כי מאז נחשפה פרשת אלבר לראשונה בכלכליסט חלו תמורות רבות בענף, בין היתר בעידוד משרד התחבורה. כך למשל, החסם העיקרי ליבוא המקביל - הגשת מסמכי יבוא המוכיחים שהרכב נרכש מדילר ספציפי - כבר אינה קיימת.