מחלקת הביטחון בבנק ישראל ביקשה לאחרונה כי בנסיעות לחו"ל של נגיד בנק ישראל, הפרופסור אמיר ירון, שאינן מעטות (רק אתמול חזר מארה"ב מוועידת קרן המטבע הבינלאומית) – הוא יורשה להימנע מהליך הבידוק בנתב"ג ויגיע ישירות לשער היציאה מהמטוס כמו בכירים מעטים נוספים בשירות המדינה, כך נודע ל-ynet.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

1 צפייה בגלריה
אמיר ירון בריאיון באולפן
אמיר ירון בריאיון באולפן
נגיד בנק ישראל אמיר ירון באולפן ynet
(צילום: יריב כץ)
ממונה הביטחון בבנק ישראל ביצע בירור מול מקביליו ברשות שדות התעופה האם הנגיד יוכל להיות תחת הגדרת האישים הנכללים ב"סגל א' תעופה", ובכך יימנע ממנו מכל הליך היציאה מן הארץ בתוך הטרמינל.
בקשה זו, שנבעה מכך שלפני קצת יותר מחצי שנה הנגיד הוכרז על ידי משטרת ישראל כ"מאויים בשל תפקידו", נדחתה על ידי רשות שדות התעופה. זאת לאחר שלנגיד דווקא אושרה בקשה אחרת אשר בהחלט יכולה להיחשב הטבה במדינת ישראל - משרד התחבורה והמשטרה אישרו כי רכב השרד של בנק ישראל יוכל לנסוע באופן חופשי בנתיבי התחבורה הציבורית בכבישי המדינה.

הנגיד הוגדר כמאוים בעקבות הקמת מאגר נתוני האשראי

אחת הסיבות להגדרתו של הנגיד כמאוים באותה תקופה, הייתה הקמת מאגר נתוני האשראי, שבין היתר מנע מחלק מלקוחות הבנקים לקבל הלוואות בשל "עברם" בתחום הכספי. משטרת ישראל קבעה אז במענה לפניית אנשי הביטחון של בנק ישראל, כי "המציאות הכלכלית המורכבת בתקופה האחרונה והעובדה כי הבנק מוביל את מדיניות 'מערכת נתוני האשראי' מחייב התייחסות אבטחתית לנגיד הבנק".


בעקבות האיומים הנחו אנשי הביטחון בבנק ישראל לבצע פעילות אבטחתית סביב הנגיד, שכוללת התקנת אמצעי הגנה סמויים, תדרוך הנגיד להתנהגות מונעת במקרי חירום, ליווי של אנשי ביטחון על פי ניתוח לוחות הזמנים של הנגיד ובהתאם להערכות מצב, ואף הקפדה על שבירת שגרה בפעילות הנגיד.
בבנק ישראל דיווחו כי לאחר העלאות הריבית האחרונות אזרחים שלחו איומים לנגיד וכתבו: "בגללך יפנו אותי מהבית", "אני אאבד את הדירה בגלל הריבית שהעלית", "אני לא גומר את החודש רק בגלל מה שאתה עושה", "הבנק מתנכל לי בגללך".
מבנק ישראל נמסר בתגובה: "הפנייה לרשות שדות התעופה נעשתה אגב תהליך מקצועי כולל, במסגרת הערכת מצב של אנשי הביטחון בבנק בסוגיית אבטחת הנגיד והתניידותו. נבהיר כי הנגיד אינו עוסק בסוגיות מבצעיות כאלו או אחרות הקשורות לתפקידו. אלו מטופלות על ידי הגורמים הרלבנטיים בבנק אל מול מקביליהם הרלבנטיים".