רשות האכיפה והגבייה הקימה השבוע תחנת שירות קבועה בעיר אופקים במטרה לסייע ליישובי הדרום והעוטף להתמודד עם החובות. העיר אופקים מונה כ-40 אלף תושבים, מתוכם, נכון לעת הזו, לעשירית לפחות תיק אחד פתוח בהוצאה לפועל או במרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות, שברשות האכיפה והגבייה.
על פי הרישומים שבידי רשות האכיפה והגבייה, בעיר אופקים נכון לתחילת חודש נובמבר 2023, מתגוררים 2,048 חייבים, להם לפחות תיק הוצאה לפועל אחד ועוד 2,213 חייבים להם חובות למדינה, הנגבים במרכז לגביית קנסות.
1 צפייה בגלריה
הוצאה לפועל
הוצאה לפועל
הוצאה לפועל
(צילום: רשות האכיפה והגבייה)
מנתוני רשות האכיפה והגבייה עולה כי בנתיבות מתגוררים 2,034 חייבים, להם לפחות תיק הוצאה לפועל אחד ועוד 3,324 חייבים, להם חובות למדינה, הנגבים במרכז לגביית קנסות. בשדרות יש 1,938 חייבים נכון להיום, להם לפחות תיק הוצאה לפועל אחד ועוד 2840 חייבים, להם חובות למדינה, הנגבים במרכז לגביית קנסות.
כלומר, כ-14 אלף תושבים בשדרות, נתיבות ואופקים הם חייבים בהוצל"פ או במרכז לגביית קנסות נכון לדצמבר 2024.
השבוע, כאמור, הקימה רשות האכיפה והגבייה תחנת שירות קבועה בעיר אופקים במטרה לסייע לתושבים בהתמודדות עם החובות ולחסוך עבורם את הנסיעה ללשכותיה הקרובות, בערים אשקלון ובאר שבע. זאת בעיקר על מנת להקל בשל מלחמת חרבות ברזל. לפי הרשות, תחנות שירות זהות יוקמו בקרוב בישובים נוספים בדרום ובעוטף.
במסגרת תחנות השירות, מתייצב עובד רשות האכיפה והגבייה יום או יומיים בשבוע, בימים ובשעות קבועים, בהתאם לביקוש, ומעניק שירות מלא לתושבים - בין היתר במתן מידע על חובות פתוחים, באפשרויות הסדרתם, בסיוע בהפחתת חובות, בגישור מול נושים, בהפניה למסלול חדלות פירעון ושיקום כלכלי ובמקרים מתאימים גם בהפניה לסיוע משפטי.
תחנת שירות מהסוג הזה יכולה לסייע מאוד לתושבים באופקים, אשר חוו אירוע טראומטי מתמשך העלול להוביל לקושי כלכלי בטווח הקצר או הארוך. השירות ביישוב, קרוב לבית, עשוי לדברי הרשות לסייע בהתמודדות עם ביורוקרטיה ולצמצם הידרדרות למצב של היקלעות לחובות משמעותיים.
מנהל רשות האכיפה והגבייה, אורי ולרשטיין, הדגיש, כי "הרשות פועלת במגוון דרכים לסייע לאוכלוסייה בדרום ולהנגיש את מיטב שירותיה לתושבים החווים תקופה קשה מאוד. הניסיון המצטבר, אחרי כמה שנים של הפעלת תחנות שירות במספר מרכזי ישובים לימד אותנו, שכ-40% ממקבלי השירות מגיעים להסדרה מלאה של חובותיהם.
"הטיפול בחובות מצד חייבים הוא חשוב כיוון שתיקי חוב לא נסגרים מאליהם. רשות האכיפה והגבייה תמשיך בפתיחת תחנות שירות נוספות בקרוב באזור הדרום ואני מאמין שבכך נוכל לסייע רבות בחלקנו לאוכלוסיית לקוחותינו. כגוף הממלכתי המוביל בעולם החובות, לרשות יש את הכלים ואת הזכות לסייע לחייבים בהתמודדות זו".