לאחר שהשתחרר מהחיבור עם בן אנד ג'ריס העולמית וקיבל אישור חריג למכור את מוצרי המותג בישראל באופן עצמאי, אבי זינגר מקים מפעל חדש באזור התעשייה של קריית-גת, על שטח של 19 דונם ובהשקעה של 130 מיליון שקל.
המפעל כיום נמצא בבאר טוביה ומשתרע על שטח של 9 דונם. הוא פועל כבר 20 שנה והגיע למלוא כושר הייצור שלו. המפעל החדש והגדול יאפשר לזינגר לממש את חזונו ולהכניס מוצרים נוספים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: מירב קריסטל)
"עכשיו אני יכול לעשות מה שאני רוצה", אומר זינגר ל-ynet. "אני מתכוון להתרחב לתחומים נוספים, כמו טילונים וקסטות, במטרה להגדיל את נתח השוק שלי בענף הגלידה, שעומד על 12%. אני 49% משוק הפיינטים (אריזות במכל) בישראל. שטראוס ונסטלה ניסו להתחרות בנו ולא הצליחו. המותג שלנו תמיד היה אהוב על הצעירים, אבל 60% משוק הגלידה בארץ זה ארטיקים וחטיפים, ואני לא שם.
"אני אגדיל את המגוון כך שתהיה הצדקה לקמעונאי לשים רק מקרר שלנו. נגדיל גם את חטיבת המאפים, שמייצרת פרעצל, ופל בלגי ובלינצ'ס - כמובן תוך שמירה על חומרי הגלם הטבעיים וערכי המותג. בנוסף, נקים מרכז מבקרים גדול. בוורמונט שבארה"ב נחשב מרכז המבקרים של בן אנד ג'ריס לאתר התיירות מספר 1".
כזכור, לאחר שמועצת המנהלים העצמאית של החברה, בראשות היו"ר אנורדהא מיטאל, נכנעה ללחצי ה-BDS ודרשה להפסיק למכור את מוצרי המותג מעבר לקו הירוק - יצא זינגר במאבק שגרם נזק לבן אנד ג'ריס בקרב משקיעיה.
בעקבות כך חברת האם, יוניליוור, החליטה למכור לזינגר באופן חריג את הזכות לשימוש עצמאי במותג בישראל - והוא יכול להמשיך לשווק את הגלידות גם בהתנחלויות. לאחרונה שוב עלה שמה של מיטאל, כשצייצה כי על הממשל האמריקני להפסיק לחמש את ישראל, שעושה לטענתה רצח עם, וקראה לבית הדין הבינלאומי לנקוט צעדים בגין פשעי מלחמה.
"לא התראיינתי מאז הניצחון", מדגיש זינגר. "אבל אנשים לא מבינים את הסיטואציה המורכבת שאני נמצא בה. יש אנשים בהתנחלויות ולקוחות שרוצים להחרים את המוצרים בגלל הציוצים שלה ולא מבינים שאני בן אנד ג'ריס-ישראל וכבר לא קשור לבן אנד ג'ריס העולמית. אני מפעל ישראלי לחלוטין - כחול-לבן, שצריך לתמוך בו. לקוחות אמרו למפיצים שלי 'אתם תומכי חמאס', ואני צריך להוכיח שאין לי אחות. זה אחרי שהקהילה היהודית בארה"ב התגייסה לטובתי. הצלחתי להכניס את יוניליוור למצבים גלובליים תקדימיים. אני 35 שנה עם המותג ולא אוותר עליו. הייתי מוגבל בגלל ההתקשרות עימם בסוג המוצרים, עכשיו אני חופשי ומסתכל קדימה".