חזרתן של המניות הדואליות לת"א בפער ארביטראז' חיובי הובילו את הבורסה לעליות חדות, למרות הסגר והמגמה בבורסות העולם. מדד ת"א 35 קפץ ב-1.5%, ת"א 125 זינק ב-2.1%. בין הדואליות הבולטות: לייבפרסון זינקה ב-5.4%, IFF ב-5.3%.
קב' דלק ניתרה ב-8.4%, לאחר הפרסום בכלכליסט, לפיו דלק תקבל מקרן ארבל 450 מיליון שקל תמורת מניות בדלק ישראל; אחרי הודעת פירוק אי.די.בי, דסק"ש ניתרה ב-18.2%. אמות קפצה ב-7.8% לאחר הודעת גיוס. אלרוב נדל"ן צנחה ב-12% עקב דחיית ההנפקה בשווייץ.
עוד בנעילה: אופקו קפצה ב-9.1% בראש מדד הדגל. או.פי.סי אנרגיה נסקה ב-10.6% בראש ת"א 90, דוראל אנרגיה זינקה ב-8.8%.
1 צפייה בגלריה
הבורסה בת"א
הבורסה בת"א
הבורסה בת"א
(צילום: shutterstock)
שוק האג"ח המקומי בתקופת הגל השני: ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, מעריכים בסקירתם השבועית כי "ככלל, אין אנו מוצאים אטרקטיביות בהשקעה בשוק האג"ח הממשלתי בעת הזו". לדבריהם, "המשך העלייה בתחלואה בקורונה בישראל והעובדה כי המשק נכנס לסגר כללי נוסף העלו בשבוע האחרון את פרמיות הסיכון המקומיות. נראה שמגמת העלייה בפרמיות הסיכון המקומיות צפויה להימשך בשבועות הקרובים, ולכן הסיכון בהשקעה בחלקים הארוכים של העקומים ממשיך להיות גבוה יחסית ולכן מומלץ להימנע מהשקעה לטווח ארוך הן בעקום השקלי הלא צמוד והן בצמודי המדד ולהמשיך ולהשקיע במח"מ קצר יחסית".
בהקשר זה הם מציינים כי "המשך הסגר והמגבלות על המשק עשויים להביא את בנק ישראל לעלייה בהתערבות בשווקים ואולי אף לשקול הורדת ריבית קלה נוספת לרמת האפס. נראה שבנק ישראל עשוי להגביר את הפעילות המוניטארית המרחיבה במסגרת הודעת הריבית הקרובה בעיקר על ידי כלים תומכי אשראי (הרחבת והעמקת תכנית הרכישות ו/או ההלוואות לבנקים בריביות נמוכות במיוחד) אך גם לא ניתן לפסול עוד הורדת ריבית לרמת האפס למרות חוסר האפקטיביות של מהלך זה". ביחס לאפיק האג"ח הקונצרני מעריכים בפמן ורזניק כי "רמת המרווחים הנוכחית איננה צפויה לרדת באופן משמעותי ולכן מומלצת המשך השקעה דפנסיבית באפיק".
הבורסה בתל אביב פתחה היום את שבוע המסחר המקוצר, לאחר חופשת סוף השבוע שהתארכה בשל יום הכיפורים. את השבוע שעבר סגרה הבורסה המקומית בירידות חדות ברקע ההחמרות בסגר לתקופת החגים, ובמקביל לירידות חדות בניו יורק.
הבורסות בניו יורק החלו להראות אתמול סימני התאוששות, וכעת כל המניות הדואליות במדד ת"א 35 שבות לבורסה המקומית עם פער ארביטראז' חיובי לאחר הימים שבהם התקיים מסחר בוול סטריט ואילו בתל אביב לא. פערי הארביטראז' צפויים לתרום 1.2% למדד ת"א 35 בפתיחת המסחר. לייבפרסון חוזרת בפער של 7.3%, IFF בפער של 6%, נייס וסאפיינס בפער 3.8%, נובה שבה בפער של 3.6%, טאואר עם 3.2%, טבע ואופקו חוזרות בפער 2.1%, פריגו בפער 1.7%, איי.סי.אל 1.6%, אלביט מערכות עם 1.4% ואורמת ב-0.3%.
אתמול בניו יורק: מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.5%, S&P 500 קפץ ב-1.5% ונאסד"ק הוסיף 1.9%. למרות העליות החדות, בורסות אסיה מתנהלות הבוקר בתנועות מעורבות לאחר שמספר המתים ממגפת הקורונה ברחבי העולם הגיע ליותר ממיליון.
בבורסה המקומית: מדד ת"א 35 מחק בשבוע שעבר 3.7% ות"א 125 נחלש ב-3.8%. המדדים סגרו צניחה של 24% ו-19% בהתאמה מתחילת 2020.
פורסם לראשונה: 10:13, 29.09.20