קבוצת הקניונים מליסרון הודיעה היום (א') שתהפוך את קניוניה ל"קניון היברידי", שישלב נוכחות של צרכנים אונליין ובחנויות, תוך טשטוש בין חוויית האונליין לחוויית הקנייה הפיזית. לשם כך, מליסרון, שבשליטת עופר השקעות, קנתה מקרן סקיי את חברת גרופר קניות חברתיות (GROO), עד לאחרונה חברה בת של גרופון הבינלאומית, במטרה להפוך את החברה ל"זרוע הדיגיטל" של הרשת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התוכנית היא להשיק תוך פחות משנה כלים שיחזקו את הקניונים ויעלו את המכירות בהם, לצד השקעה באפליקציית ההטבות של הקבוצה MY OFFER. החברות מתכננות יצירת מאגר מידע שיעשיר את קופת הקבוצה, תוך איסוף מידע על צרכנים, בניית מועדון לקוחות שיהיו מזוהים על-ידי הקבוצה, כדי שיגדילו את גודל הסל ומשך השהייה בקניון, במטרה להגדיל את הפדיונות של קניוני מליסרון.
2 צפייה בגלריה
מליסרון קנתה את GROO ותהפוך אותה לזרוע הדיגיטל של הרשת
מליסרון קנתה את GROO ותהפוך אותה לזרוע הדיגיטל של הרשת
מליסרון קנתה את GROO ותהפוך אותה לזרוע הדיגיטל של הרשת
(צילום: shutterstock)
בין היתר, מליסרון תאפשר תוכנית נאמנות חדשה ללקוחות, איסוף מחנויות בעקבות קנייה אונליין, איסוף רכישת אונליין ללא יציאה מהרכב ושירות משלוח עד הבית מהחנויות. היא תתפור גם הטבות אישיות לפי פרופיל הצרכן באמצעות מידע שייאסף עליו. היקף ההשקעה הצפוי בשנתיים הקרובות במיזם, כולל עלות הרכישה: כ-100 מיליון שקל. GROO תישאר כיחידה עצמאית שתשמש כזרוע הדיגיטלית של מליסרון, והפעילות הקיימת של GROO, שמגלגלת מאות מיליוני שקלים בשנה, תישמר בנפרד כפעילות עצמאית.
למליסרון, שמנוהלת על-ידי ליאורה עופר (בעלים ויו"ר) והמנכ"ל אופיר שריד, 17 קניונים. למרות שיש לה כבר אפליקציה פופולרית ואתר שמציעים קופונים ללקוחות בחנויות בקניונים שלה, היא לא מפעילה אתר מכר אונליין בנפרד מהקניונים כמו קבוצת עזריאלי, המתחרה הגדולה שלה. עזריאלי מאפשרת קבלת קופונים באפליקציה שלה במגוון חנויות בקניוניה, אבל היא גם מחזיקה באתר עזריאלי.קום, שהפך לאחד מאתרי המכירות אונליין הגדולים בישראל. למליסרון אין פתרון דומה.

"לדעתנו אין תחליף לקנייה בקניון"

"אנחנו משיקים בפעם הראשונה את הקניון ההיבדרידי הראשון בישראל", אמר היום מנכ"ל מליסרון אופיר שריד, במסיבת עיתונאים שערך. "זאת תהיה חוויה של צריכה בדיגיטל ובקניון הפיזי ומתן שירותים לשוכרים שלנו. אנחנו לא מרקט פלייס ולא אתר מכירות אונליין. מה שמעניין אותנו זה השוכרים שלנו: איך צרכנים יקנו יותר בגרנד קניון בב"ש ובקיריון. זה מה שמעניין אותנו כי אין לדעתנו תחליף לקנייה בחנות.
"היום, אין לנו קשר ישיר עם הלקוחות שלנו, למרות שהם מעדיפים יחס אישי. עד כה, לא יכולנו להציע לצרכנים הצעות ערך שמיועדות להם או שירותים שונים כי אין לנו נתונים על הלקוחות שלנו. גם לשוכרים שלנו לא יכולנו להציע שירותים כמו שירותי משלוח עד הבית מהחנויות. לא היתה לנו פלטפורמה דיגיטלית עבור זה. צרכנים רוצים היום הצעות ערך שמתאימות להם ספציפית, הם רוצים שייראו אותם דרך חוויה דיגיטלית ואנחנו רוצים לחזק את הנאמנות שלהם, להגדיל את סל הקנייה שלהם ואת תדירות הביקוש שלהם בקניון. אנחנו רוצים להביא את הקניון הפיזי להיות ליבת הפעילות שלנו, מבחינתנו הקניון ולא האונליין זה מנוע הצמיחה שלנו, ואנחנו רוצים לתת לו עוד מעטפת כדי להגדיל את הפדיונות של שוכרי הקניון.
2 צפייה בגלריה
קניית בגדים במבצעים
קניית בגדים במבצעים
"לדעתנו אין תחליף לקנייה בקניון"
(צילום: Shutterstock)
"הדרך שלנו להקים קניון היברידי היא לרכוש את GROO כי היא מביאה נכסים דיגיטליים כמו דאטה על לקוחות ומועדון לקוחות, ואנחנו יוצרים חטיבה דיגיטלית חדשה במליסרון שתעזור לנו לפתח רעיונות כמו איסוף שקיות ללקוחות מחנויות והבאתן הביתה ומתן קופונים ייעודיים. בכוונת מליסרון לפעול לכך שזרוע הדיגיטל תשרת בהמשך גם את פעילות המשרדים של החברה וכן פעילויות נוספות בהם תעסוק החברה בעתיד כגון דיור להשכרה".
מנכ"ל גרופר, תומר שנפלד: "הלקוחות שלנו יודעים לקנות אונליין ולממש אוף ליין. כך שזה מתאים לחזון של מליסרון. יש לנו גם דאטה על לקוחות מכל רחבי הארץ, שיכול לחזק את החנויות בקניוני עופר".
מליסרון מתמחה בהקמה, החזקה וניהול של קניונים ומתחמי משרדים וקמפוסי היי-טק הממותגים תחת השם "עופר" ויש לה גם מועדון לקוחות תחת השם MY OFFER. בין היתר בבעלותה קניון רמת אביב, הקריון, חוצות המפרץ, גרנד קניון באר-שבע, בילו סנטר אאוטלד ופארק עופר פ"ת West. שלושה מתוך קניוניה חצו את רף מיליארד ש' לפדיון שנתי.
חברת גרופר קניות חברתיות, לשעבר גרופון ישראל, הוקמה ב-2010. בבעלותה שלושה מותגים: Groo, Baligam ו-Beex והיא מעסיקה 90 עובדים. לפי הצפי, מספר העובדים בה יגדל בעקבות הרכישה. עד כה החברה היתה כאמור בבעלות קרן הפרייבט אקוויטי סקיי (SKY) שמונהלת על-ידי מספר שותפים ובין היתר השקיעה באיידיגיטל, קלגב וסולתם רדד. כעת נרכשה כולה על-ידי מליסרון.