כמעט 40 שנה אחרי השקת אחת הסלוגנים החזקים בעולם, ובניית המיתולוגיה סביב הספורטאים שלה שכיכבו בקמפיינים, נייקי עושה שינוי של מילה אחת, אבל משנה את משמעות המסר - במקום "Just Do It" היא משיקה לדור הצעיר קמפיין תחת הסלוגן "Why Do It?".
לדברי ענקית אופנת הספורט, הקמפיין מגדיר מחדש את הגדולה כבחירה ולא כתוצאה, מעביר את "Just Do It" לדור של היום ומעודד אותם לכתוב את הפרק הבא בהצלחה שלהם. החברה הוסיפה כי כשהשיקה את "Just Do It" ב-1988, זה לא היה רק סלוגן - זו הייתה קריאה לפעולה. אתגר להתחיל, לנסות, להתקדם אפילו כשזה קשה. עכשיו זה השלב הבא.
"'Just Do It' זה לא רק סלוגן - זו רוח שחיה בכל פעימת לב של ספורט. זו האמונה שיחד, אנחנו יכולים להגיע, לאחד ולהעלות את עצמנו מעבר למה שחשבנו שאפשרי", אומרת ניקול גרהאם, סמנכ"לית השיווק. "עם 'Why Do It?', אנחנו מציתים את הניצוץ הזה לדור חדש, מאתגרים אותם לצעוד קדימה באומץ, לבטוח בפוטנציאל שלהם ולגלות את הגדולה שמתגלה ברגע שהם מחליטים להתחיל".
בקמפיין שבו מככבים ספורטאים צעירים רבים, מופיע גם אלוף אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס, הספרדי קרלוס אלקראס שאומר: "טניס מלמד אותך מהר שאתה לא יכול לשלוט בהכל, אבל אתה תמיד יכול לבחור להילחם על הנקודה הבאה. ספורט זה האומץ הזה להמשיך הלאה, להישאר חסר פחד ולהאמין בעצמך לא משנה הלחץ או הרגע".
"לא תכניס כל זריקה ולא תנצח בכל משחק", אומרת כוכבת כדורסל הנשים קייטלין קלארק. "אבל בכל פעם שאת צועדת למגרש ומתחרה, יש לך הזדמנות להיות גדולה".
הפרסומת כוללת ספורטאים מענפי ספורט שונים הכוללים כדורסל, פוטבול, בייסבול, כדורגל, טניס, צלילה ומרוצים. "כל הרעיון של 'Why Do It?' עוסק בלקיחת הצעד הראשון ובעצם לעשות את זה", אמרה גרהאם. "רצינו לתת קול לספקות האלה, אבל לתת תשובה ברורה מאוד: עשה את זה ותראה מה קורה".
(הקמפיין עם הסלוגן החדש)
מאז שנייקי הציגה את "Just Do It" ב-1988, זה הפך לאחד מהסלוגנים המפורסמים ביותר של כל הזמנים. "אלה שלוש מילים יקרות מאוד לנו", אמרה גרהאם למגזין הפרסום והשיווק Adweek. "המילים האלה לקחו משמעויות שונות בהתבסס על מה שקורה בתרבות".
במגזין נכתב עוד כי בשנים האחרונות, נייקי התמודדה עם מכירות איטיות וירידה בערך המותג, תוך מאבק לתחרות עם יריבים ותיקים כמו אדידס ומותגים מתחילים כמו On ו-Hoka שמושכים את דור Z, וכי במהלך 18 החודשים האחרונים, נייקי החלה בטרנספורמציה שיווקית כדי להחזיר את המותג שלה לרלוונטיות. כחלק מההתחדשות הזו, נייקי ארגנה מחדש את זרועות הפעילות לפי ענפי ספורט, במקום הקטגוריות של גברים, נשים וילדים. השיווק האחרון שלה התמקד בקהילות ספורט ספציפיות, רגעי ספורט חיים גדולים כמו האולימפיאדה והסופר בול, וסיפור מתמקד בספורטאים.







