מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל פייבר, הודיע היום (שני) על תוכנית מקיפה לארגון מחדש של החברה, במסגרתה יפוטרו כ-250 עובדים מכלל המחלקות. לפי ההערכות, גם עובדים מישראל יסיימו את דרכם בחברה.
במכתב לעובדים שפורסם הבוקר, הסביר קאופמן כי המהלך נועד להפוך את פייבר לחברה "ממוקדת בינה מלאכותית, רזה יותר ומהירה יותר, עם תשתית טכנולוגית מודרנית, צוות קטן יותר בעל פרודוקטיביות גבוהה יותר, ופחות שכבות ניהול".
"זוהי אחת ההחלטות הקשות ביותר שנאלצתי לקבל, במיוחד כשפייבר היא מקום כל כך קסום עם תחושת שייכות חזקה ותרבות מונעת-משימה", כתב קאופמן. למרות השינויים המשמעותיים, החברה מדגישה כי אין צפי לפגיעה בפעילות העסקית בשוק בעתיד הקרוב.
קאופמן הסביר במכתבו כי הבינה המלאכותית משנה את פני עולם העבודה ואת האופן שבו בני אדם ומכונות מתקשרים. "המהירות שבה הטכנולוגיה משתנה, והאפשרויות שהיא מביאה, הן מדהימות, והן דורשות חשיבה חדשה ומהירות גבוהה יותר כדי להישאר בפסגה", כתב.
לדבריו, פייבר כבר מטמיעה בינה מלאכותית בכל תחומי פעילותה וקוטפת את הפירות של צוותי AI קטנים ופרודוקטיביים. המנכ"ל ציין כדוגמה את Neo, Fiverr Go, Dynamic Matching, ואת האופן שבו החברה מקודדת, משווקת ומספקת שירות לקוחות.
"אנחנו צריכים להאיץ את אופן העבודה הזה. אנחנו יכולים וצריכים לחלום בגדול יותר ולבנות מהר יותר, ולנצל את הרגע הזה כדי לבנות את העתיד של פייבר על תשתית מודרנית, נקייה וממוקדת AI מהיסוד", הסביר קאופמן. "התשתית שלנו נבנתה במשך שנים רבות, ולא מדובר רק בהוספת עוד אנשים כדי לבנות מעליה; מדובר בפישוט שלה. זו מיומנות שונה וגישה שונה. זה דורש חזרה למצב של סטארט-אפ."
"בינה מלאכותית לשחרר בני אדם ממשימות משעממות"
קאופמן ציין כי במהלך השנה האחרונה, פייבר יישמה פרויקטי AI רבים בכל הארגון. "ראינו מקרוב כיצד AI יכולה לאוטומט ולייעל תהליכים, לשחרר בני אדם ממשימות ידניות ומשעממות, ולשחרר יכולות שהיסטורית לא היו אפשריות או היו יקרות מדי", כתב. "כשאנחנו מעריכים מה נעשה ומה ניתן לעשות, אנו מאמינים שאיננו זקוקים לכל כך הרבה אנשים כדי להפעיל את העסק הקיים."
המנכ"ל הוסיף כי לעתים מדובר ביעילות, כפי שנראה בתמיכת הלקוחות, שם AI עוזרת לצוות לאחד ידע ולצמצם זמני טיפול בפניות. במקרים אחרים מדובר ביעילות וביצועים טובים יותר, כמו בעבודת ה-AI שהחברה עושה בתחום יושרת השוק וזיהוי הונאות.
קאופמן הדגיש כי חזונו עדיין כולל בניית שוק כישרונות מודרני עם ידע עמוק ומיפוי של כישורי ותוכן הכישרון, תזמור חכם של פרויקטים ומשימות, ומילוי חלק מקצה לקצה "קל כמו לקנות משהו באמזון".
החברה מתכננת להשקיע באופן אגרסיבי בבינה מלאכותית, כולל שדרוג מיומנויות הצוות הקיים וכן משיכת כישרונות מובילים בתחום ה-AI. בנוסף, פייבר מתכננת להרחיב את יכולות השיווק שלה במגזרים צומחים ובמקטעי שוק גבוהים.






