פחות משנה לאחר שחברת דלתא מותגים, בשליטת איזק דבח, החלה להפעיל בזיכיון בישראל את חנויות ‏המותג ‏Bath & Body Works, החברה מודיעה כי קיבלה זיכיון להקמת ‏והפעלת המותג בכמה מדינות באירופה. במסגרת זו תשיק דלתא אתר ‏אונליין ו-20 חנויות של המותג בגרמניה, צרפת, הולנד, בלגיה ואוסטריה.‏ מהבוקר מניית דלתא עלתה ב-8.6%.
על פי ההסכם, לאחר פתיחת חמש החנויות הראשונות בגרמניה תתבצע הערכת מצב בין החברה הישראלית לבין נותנת הזיכיון על המשך הפריסה ביבשת.‏
2 צפייה בגלריה
bath & body works
bath & body works
חנות bath & body works בישראל
(צילום: מירב קריסטל)
במסגרת הסכם הזיכיון של דלתא בישראל, שנחתם לפני פחות משנתיים, התחייבה החברה על הקמת אתר ו-30 חנויות בישראל ‏עד 2026, בהשקעה של כ-60 מיליון שקל. מדובר ברשת מובילה עולמית בתחום מוצרי טיפוח ואווירה לבית: ‏נרות, מפיצי בישום, מוצרי אמבט וכו'.‏
בגלל המלחמה, פתיחת החנויות בארץ התעכבה ונחנכה רק באפריל 2024. בעולם, מכירות המותג ‏מסתכמות ב-7.5 מיליארד דולר, ויש לחברה מעל 1,800 חנויות בארה"ב וקנדה ו-425 חנויות בבעלות זכיינים ‏מחוץ לארה"ב.‏
לאחרונה נחשף ב-‏ynet‏ כי מותג בינלאומי נוסף, לולו למון, העניק לזכיין הישראלי שלו, רוני אירני ופקטורי 54, ‏זיכיון להפעלת המותג באירופה. החלוץ בתחום היה הראל ויזל, שקיבל מנייקי את הזיכיון להפעיל את חנויות ‏המותג בקנדה, אירופה וארצות נוספות.‏
דלתא אינה מפרטת בהודעה היום כמה כסף תשקיע במיזם בחו"ל. לצורך קבלת הזיכיון הקימה דלתא חברה ‏פרטית בגרמניה, שלה הוענק הזיכיון להקים ולהפעיל בגרמניה חנויות ואתר סחר מקוון למכירת מוצרי המותג. ‏על פי התוכנית העסקית, חברת הבת האירופית בבעלות מלאה של דלתא תקים אתר סחר מקוון ‏לממכר מוצרי ‏Bath & Body Works‏ בגרמניה ו-20 חנויות קמעונאות בגרמניה במהלך ארבע השנים הראשונות לפעילותה. ‏לאור הגבולות הפתוחים באיחוד האירופי, חברת הבת תפעל גם במדינות השכנות – צרפת, הולנד, בלגיה ‏ואוסטריה – באמצעות אתר האונליין שלה.‏
דלתא ישראל מותגים עוסקת בעיצוב, פיתוח, שיווק ומכירה בישראל של מוצרי הלבשה תחתונה לנשים, גברים ‏וילדים, הלבשת בית, הלבשת ספורט ופנאי, הלבשת ילדים, גרביים והנעלה, בעיקר תחת המותגים דלתא, ‏פיקס, פנטה, ויקטוריה'ס סיקרט ו-‏Bath & Body Works‏. כיום מפעילה החברה 224 חנויות בישראל.‏
2 צפייה בגלריה
 ויקטוריה'ס סיקרט (משמאל) ו-‏Bath & Body Works‏. תרמו 108 מיליון שקל ‏למכירות דלתא ב-2024
 ויקטוריה'ס סיקרט (משמאל) ו-‏Bath & Body Works‏. תרמו 108 מיליון שקל ‏למכירות דלתא ב-2024
ויקטוריה'ס סיקרט (משמאל) ו-‏Bath & Body Works‏. תרמו 108 מיליון שקל ‏למכירות דלתא ב-2024
(צילום: AP Photo/Rogelio V. Solis)
דלתא מותגים פרסמה לאחרונה את דוחותיה השנתיים ל-2024. הכנסות החברה צמחו ב-26% בהשוואה לשנת 2023 והסתכמו ב-‏‏1.2 מיליארד שקל, והרווח הנקי זינק ב-37% ל-159 מיליון שקל. מהדוחות עלה כי שני ‏המותגים הבינלאומיים שהיא מפעילה, ויקטוריה'ס סיקרט ו-‏Bath & Body Works‏, תרמו 108 מיליון שקל ‏למכירות הקבוצה. הנתונים חשפו את היתרון בשיווק מוצרי הטיפוח: שיעור הרווח הגולמי הממוצע של מוצרי האווירה והטיפוח ‏עמד על 55% עד 62%, ביחס לשיעור רווח גולמי של 54% עד 57% במוצרי הלבשה.‏
"אנו ממשיכים ליישם את התוכנית האסטרטגית של ‏הקבוצה לצמיחה ורווחיות בכל מותגיה בישראל, לצד הרחבת פעילותנו לאירופה", אמרה היום מנכ"לית דלתא מותגים ענת בוגנר. "אנו ממוקדים ביצירת ערך ‏ובהרחבת הידע והניסיון שלנו לפעילות במדינות נוספות. הבחירה בנו כזכיין הרשמי של ‏Bath & Body Works‏ בגרמניה, נוסף על הזכיינות בישראל, מהווה הוכחה לחוזקה של הקבוצה ולמצוינות התפעולית שמלווה אותנו ‏לאורך השנים".