פחות משנה לאחר שחברת דלתא מותגים, בשליטת איזק דבח, החלה להפעיל בזיכיון בישראל את חנויות המותג Bath & Body Works, החברה מודיעה כי קיבלה זיכיון להקמת והפעלת המותג בכמה מדינות באירופה. במסגרת זו תשיק דלתא אתר אונליין ו-20 חנויות של המותג בגרמניה, צרפת, הולנד, בלגיה ואוסטריה. מהבוקר מניית דלתא עלתה ב-8.6%.
על פי ההסכם, לאחר פתיחת חמש החנויות הראשונות בגרמניה תתבצע הערכת מצב בין החברה הישראלית לבין נותנת הזיכיון על המשך הפריסה ביבשת.
במסגרת הסכם הזיכיון של דלתא בישראל, שנחתם לפני פחות משנתיים, התחייבה החברה על הקמת אתר ו-30 חנויות בישראל עד 2026, בהשקעה של כ-60 מיליון שקל. מדובר ברשת מובילה עולמית בתחום מוצרי טיפוח ואווירה לבית: נרות, מפיצי בישום, מוצרי אמבט וכו'.
בגלל המלחמה, פתיחת החנויות בארץ התעכבה ונחנכה רק באפריל 2024. בעולם, מכירות המותג מסתכמות ב-7.5 מיליארד דולר, ויש לחברה מעל 1,800 חנויות בארה"ב וקנדה ו-425 חנויות בבעלות זכיינים מחוץ לארה"ב.
לאחרונה נחשף ב-ynet כי מותג בינלאומי נוסף, לולו למון, העניק לזכיין הישראלי שלו, רוני אירני ופקטורי 54, זיכיון להפעלת המותג באירופה. החלוץ בתחום היה הראל ויזל, שקיבל מנייקי את הזיכיון להפעיל את חנויות המותג בקנדה, אירופה וארצות נוספות.
דלתא אינה מפרטת בהודעה היום כמה כסף תשקיע במיזם בחו"ל. לצורך קבלת הזיכיון הקימה דלתא חברה פרטית בגרמניה, שלה הוענק הזיכיון להקים ולהפעיל בגרמניה חנויות ואתר סחר מקוון למכירת מוצרי המותג. על פי התוכנית העסקית, חברת הבת האירופית בבעלות מלאה של דלתא תקים אתר סחר מקוון לממכר מוצרי Bath & Body Works בגרמניה ו-20 חנויות קמעונאות בגרמניה במהלך ארבע השנים הראשונות לפעילותה. לאור הגבולות הפתוחים באיחוד האירופי, חברת הבת תפעל גם במדינות השכנות – צרפת, הולנד, בלגיה ואוסטריה – באמצעות אתר האונליין שלה.
דלתא ישראל מותגים עוסקת בעיצוב, פיתוח, שיווק ומכירה בישראל של מוצרי הלבשה תחתונה לנשים, גברים וילדים, הלבשת בית, הלבשת ספורט ופנאי, הלבשת ילדים, גרביים והנעלה, בעיקר תחת המותגים דלתא, פיקס, פנטה, ויקטוריה'ס סיקרט ו-Bath & Body Works. כיום מפעילה החברה 224 חנויות בישראל.
2 צפייה בגלריה


ויקטוריה'ס סיקרט (משמאל) ו-Bath & Body Works. תרמו 108 מיליון שקל למכירות דלתא ב-2024
(צילום: AP Photo/Rogelio V. Solis)
דלתא מותגים פרסמה לאחרונה את דוחותיה השנתיים ל-2024. הכנסות החברה צמחו ב-26% בהשוואה לשנת 2023 והסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל, והרווח הנקי זינק ב-37% ל-159 מיליון שקל. מהדוחות עלה כי שני המותגים הבינלאומיים שהיא מפעילה, ויקטוריה'ס סיקרט ו-Bath & Body Works, תרמו 108 מיליון שקל למכירות הקבוצה. הנתונים חשפו את היתרון בשיווק מוצרי הטיפוח: שיעור הרווח הגולמי הממוצע של מוצרי האווירה והטיפוח עמד על 55% עד 62%, ביחס לשיעור רווח גולמי של 54% עד 57% במוצרי הלבשה.
"אנו ממשיכים ליישם את התוכנית האסטרטגית של הקבוצה לצמיחה ורווחיות בכל מותגיה בישראל, לצד הרחבת פעילותנו לאירופה", אמרה היום מנכ"לית דלתא מותגים ענת בוגנר. "אנו ממוקדים ביצירת ערך ובהרחבת הידע והניסיון שלנו לפעילות במדינות נוספות. הבחירה בנו כזכיין הרשמי של Bath & Body Works בגרמניה, נוסף על הזכיינות בישראל, מהווה הוכחה לחוזקה של הקבוצה ולמצוינות התפעולית שמלווה אותנו לאורך השנים".