מנכ"ל טוויטר החדש, פרג אגרוואל (37), הודיע כי הוא לוקח חופשת לידה (חופשת אבהות) של מספר שבועות מהחברה בעקבות לידת בנו השני, פחות משלושה חודשים בלבד אחרי שנכנס לתפקיד.
אין ספק שמדובר בהחלטה לא שגרתית, בטח למנכ"ל של ענקית כמו טוויטר, שלאחרונה קיים בה לחץ גדול עוד יותר מצד המשקיעים אחרי שמניות החברה צנחו בכ-50 אחוזים מאז פברואר 2021. דרך אגב, טוויטר מאפשרת לעובדיה לקחת חופשת הורות של 20 שבועות בשנה, ללא קשר למגדר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
טוויטר
טוויטר
טוויטר
(צילום: AP)
אגרוואל, שעומד בראש תוכנית ההורות הפנימית בטוויטר, הודיע על החלטתו לקחת את החופשה בפגישת הנהלה בשבוע שעבר. הוא לא מינה מנכ"ל זמני במקומו ומתכנן לשמור על קשר עם החברה.
"אנחנו מעודדים ותומכים באופן מלא בעובדים שנוטלים חופשת לידה בכל דרך שמתאימה להם", אמרה לורה יגרמן, ראש תחום התקשורת הארגונית בטוויטר. "זו החלטה אישית ויצרנו תוכנית לחופשה הורית גמישה שמותאמת לכל עובד".
שני עובדי החברה, שדיברו בעילום שם, אמרו שהם מברכים על יציאתו של המנכ"ל לחופשה. "אני חושב שזה מראה על התרבות שלנו בטוויטר", טען עובד אחד, והשני הוסיף כי "יש הרבה סטיגמות על יציאה לחופש, וזה מעודד לראות את המנהיג בחברה עושה זאת, גם אם זה לא מרגיש הכי בנוח".
יחד עם זאת, עובדים אחרים בטוויטר הביעו חשש כי לאור התחזית הפיננסית של החברה, הוואקום שייווצר עם היעדרותו של אגרוואל עשוי להיות משמעותי. כאמור, מניית טוויטר ירדה בכמעט 50 אחוזים ומאז נאבקת לצמוח מחדש. כמו כן, בדצמבר הודיע המנכ"ל על רה-ארגון והדיח שני מנהלים בכירים.
בשבוע שעבר דיווחה טוויטר לראשונה על רווחים מאז שאגרוואל מונה למנכ"ל. החברה אמרה שהגדילה את מספר המשתמשים שלה וגם את ההכנסות, אבל לא מהר כפי שהאנליסטים מוול-סטריט ציפו, ואיטי מאוד ביחס למה שהחברה רוצה על מנת לעמוד ביעדים ארוכי הטווח שהציבה לעצמה.
טוויטר היא לא ענקית הטכנולוגיה היחידה שתומכת בחופשה בתשלום להורים, בלי קשר למגדר. זכורה בעיקר החלטתו של מארק צוקרברג ב-2015 לקחת חופשת לידה של חודשיים מפייסבוק.
לצד זה, חופשת לידה של אבות עדיין מעוררת מחלוקת בארצות הברית. באוקטובר האחרון שר התחבורה האמריקני, פיט בוטייג, ספג ביקורת ממנחה פוקס ניוז, טאקר קרסלון, על כך שלקח חופשת אהבות. במקביל, ג'ו לונסדייל, מייסד ושותף בפלנטיר, לעג למדיניות של ספוטיפיי להציע שישה חודשי חופשה הורית: "כל גבר בתפקיד חשוב שלוקח חצי שנה חופש עבור ילד שנולד הוא לוזר".