בית הדין למשמעת של עובדי המדינה גזר פיטורים לאלתר תוך שלילת 50% מהפיצויים שמגיעים מהמדינה, נזיפה חמורה ופסילה לצמיתות למשרד הבריאות על דורית עשור, עובדת משרד הבריאות, שהורשעה בפלילים בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשתי עבירות של לקיחת שוחד והפרת אמונים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עשור, מזכירה לשעבר בשירות המזון, הורשעה בכך שלקחה שוחד בדמות כספים במזומן וטובות הנאה שונות מאחד היבואנים שנזקק לשירותיה והפרה אמונים בכך שקיבלה טובות הנאה משני יבואנים אחרים לפי בקשותיה. זאת על יסוד הודאתה בעובדות כתב האישום.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של שוחד
אילוסטרציה של שוחד
הורשעה בכך שלקחה שוחד בדמות כספים במזומן וטובות הנאה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
כך למשל באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, פנתה עשור לאדם שעסק במתן שירותי ייעוץ וטיפול בייבוא עבור יבואנים, וזאת מול משרדי הממשלה ובפרט מול שירות המזון והכל בקשר למתן אישורי יבוא ללקוחותיהם. בפנייתה הציעה לו זירוז הטיפול בבקשות היבוא שהגיש בתמורה לסיוע כספי שנדרש לה לטענתה נוכח "הסתבכות משפטית" של בנה. בהמשך, בין השנים 2010 ל-2017 קיבלה ממנו מעת לעת סכומי כסף משתנים בהיקף מאות שקלים במזומן. הנאשמת נהגה לפנות מעת לעת לאדם זה ודרשה סכומי שוחד נוספים. כמו כן, קיבלה ממנו טובות הנאה נוספות, ובהן הלוואה שלא נפרעה בסך 2,000 שקל וכן כרטיסי מתנה בסך 250 שקל. ערך טובות ההנאה שקיבלה עשור מאדם זה עמד על כ-10,000 שקל.
בתמורה תעדפה העובדת את הטיפול בבקשות אישור הייבוא שהגיש על פני בקשות של יבואנים אחרים, וקיצרה את זמן טיפולה בבקשות.
בפברואר 2021 גזר עליה בית המשפט 12 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 15 אלף שקל. בית המשפט העליון קיבל את ערעורה באופן חלקי וקבע כי תישא בעונש המאסר שהושת עליה בדרך של עבודות שירות לתקופה של תשעה חודשים.
בדיון שנערך בבית הדין למשמעת הודתה עשור באישומים ובעבירות המשמעת שיוחסו לה והורשעה על פי הודאתה. היא הביעה חרטה על מעשיה ואמרה שהייתה עובדת טובה ואף זכתה להכרה כעובדת מצטיינת.
בית הדין למשמעת הגיע לכלל החלטה שאין מנוס מפיטוריה של הנאשמת משירות המדינה ומפסילתה לשירות במשרד הבריאות. עם זאת, בית הדין לקח בכלל חשבון את נסיבותיה האישיות ובכללן מצבה המשפחתי, הכלכלי והנפשי. גם חוות דעת הטובות על תפקודה בעבודה עד לכישלונה בעבירות אלה עמדו לנגד העיניים. נוכח הנסיבות האישיות הוחלט כי עם פיטוריה ישולמו לה 50% מפיצויי הפיטורים מתוך חלקה של המדינה.