שוק היוקרה חי ובועט? בצל משבר ההייטק והעלאות הריבית, בשנה שעברה חלה צניחה בעסקאות בשוק דירות היוקרה, כאשר לפי הסקירה האחרונה של הכלכלנית הראשית במשרד האוצר בנושא, נרשמו ירידות בשיעור של כ-31% במספר העסקאות של מכירת דירות מעל סכום של 11.5 מיליון שקל ויותר. בתל אביב הצניחה הגיעה לכמעט 50%. אולם כעת דיווח חדש לבורסה לניירות ערך בתל אביב מגלה פעילות בשוק בעיר ללא הפסקה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
חברת אלמוגים החזקות דיווחה היום (א') על שלוש עסקאות נדל"ן בפרויקט שהיא בונה יחד עם חברת גוב נדל"ן בשכונת נווה צדק בתל אביב בהיקף של כ-90 מיליון שקל. מדובר בעסקאות שנחתמו במתחם היוקרה הרב קוק (RAV KOOK RESIDENCES) המוקם בימים אלה בחלק הדרום-מערבי של השכונה בהשקעה של כ-400 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
 פרויקט מתחם הרב קוק
 פרויקט מתחם הרב קוק
פרויקט מתחם הרב קוק
(הדמיה: 3dvision)
על פי הדיווח, במסגרת עסקאות אלה מכרו החברות שתי דירות קרקע בפרויקט בשווי כולל של 41.5 מיליון שקל, סכום המשקף לדבריהן מחיר של כ-140 אלף שקל למ"ר. בנוסף, חתמו החברות על בקשה לרכישת דירת פנטהאוז בשווי של 48 מיליון שקל, סכום המשקף לדבריהן מחיר של כ-170 אלף שקל למ"ר. סיום הבנייה ואכלוס הפרויקט צפויים בעוד 32-36 חודשים.
המתחם נבנה מיולי 2022 על ידי חברת גוב נדל"ן, חברה פרטית בבעלות שמר גוב, וחברת אלמוגים החזקות בשליטת מריו זוזל ועמי בר משיח. החברות רכשו את המתחם לפני שנתיים מידי איש העסקים פטריק דרהי תמורת כ-200 מיליון שקל. לדברי שמאי המקרקעין אריה קמיל ממשרד קמיל-טרשנסקי-רפאל, "מדובר במתחם יוקרתי באזור עם היצע דירות מוגבל, בנוסף להיותו מתחם לשימור ייחודי קרוב לקו הים ולא רחוק מהקו האדום של הרכבת הקלה. אם נשווה מחירים של עסקאות מיוחדות שנעשו לאחרונה בסמוך למתחם, כמו מגדל שלום, הרי מדובר בערכי שווי דומים".
2 צפייה בגלריה
 פרויקט מתחם הרב קוק
 פרויקט מתחם הרב קוק
פרויקט מתחם הרב קוק
(הדמיה: 3dvision)
הפרויקט צפוי לכלול חמישה מבנים, מתוכם שלושה מבנים לשימור, בהם מבנה עתיק של בית הכנסת ההיסטורי "שערי תורה", אותו הקים הרב קוק לפני קרוב ל-140 שנה. דירות המגורים תוכננו כחלק מארבעת הבניינים במתחם המגורים, והן משתרעות על שטח כולל של כ-4,300 מטר. בסך הכול יכלול הפרויקט 18 דירות פאר בשטחים שנעים בין 150 מ"ר ל-500 מ"ר במפלס אחד.
בנוסף, יכלול הפרויקט חצר פנימית וכן כ-550 מ"ר עבור שטחי מסחר המיועדים לטובת גלריות אמנות, מתחם ספא עם חדרי טיפולים, סאונה יבשה ורטובה, חמאם טורקי, מלתחות, בריכת שחייה, חדר כושר ואזור WELNESS הכולל חדר יוגה ופילאטיס. בנוסף ייהנו הדיירים משירותי Concierge ושמירה. על הפרויקט הופקדו משרד אדריכלים גל מרום (כלל הפרויקט), משרד טל פיש (חללים ציבוריים), משרד שגב-סוקולצקי (שימור) ומשרד תמה אדריכלות נוף (חללים פתוחים). בעסקת דירות הקרקע תיווכו רועי קנר, חיה שטרית ועידו לוי מ-Montefiore Real Estate Group.