נטפליקס הוסיפה כמעט 19 מיליון מנויים ברבעון האחרון של 2024, שכלל את חגי דצמבר, והרווחים שהציגה עלו על תחזיות האנליסטים בסיום השנה המוצלחת ביותר שלה עד כה – סימן לכך שההתרחבות לתחום השידורים החיים (לייב סטרימינג) משתלמת. בנוסף, היום (רביעי) זינקה מניית נטפליקס ביותר מ-13%.
הנתונים שפורסמו ביום שלישי מתייחסים לתקופה שבין אוקטובר לדצמבר, שבה בלטו שידור קרב האִגרוף הנצפה בין כוכב היוטיוב ג'ייק פול לאלוף האִגרוף לשעבר במשקל כבד מייק טייסון, וכן שני משחקי ליגת הפוטבול האמריקנית (NFL) בחג המולד. אירועי הספורט הללו סייעו לנטפליקס לעבור בקלות את המספר של 13 מיליון המנויים החדשים שגייסה ברבעון המקביל ב-2023.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אף שהעניין של נטפליקס בשידורים חיים קשור בעיקר למאמציה למכור יותר פרסומות, נראה שהוא גם מספק למנויים הקיימים סיבה נוספת להישאר בשירות, ובמקביל מושך צופים חדשים לשלם עבורם. נטפליקס סיימה את השנה שעברה עם יותר מ-300 מיליון מנויים ברחבי העולם, גידול של 41 מיליון בהשוואה ל-2023. מספר זה עקף את שיא הצמיחה הקודם שלה משנת 2020, אז הוסיף השירות יותר מ-36.6 מיליון מנויים בזכות סגרי הקורונה שהשאירו אנשים בבתים ורעבים לבידור.
מייק פרולקס, אנליסט בחברת המחקר פורסטר, סבור שהשידורים החיים הופכים במהירות ל"מרכיב הסודי" שעוזר לנטפליקס להרחיב את הפער בינה לבין מתחרותיה בתחום הסטרימינג. "כשיש יותר בחירה בתוכן מאי פעם, שירותי סטרימינג צריכים להתבלט", אומר פרולקס. "הפחד להחמיץ (FOMO) הוא כלי רב עוצמה ביצירת עניין ושימור לקוחות".
פורסם לראשונה: 09:49, 22.01.25