נטפליקס הוסיפה כמעט 19 מיליון מנויים ברבעון האחרון של 2024, שכלל את חגי דצמבר, והרווחים שהציגה עלו על תחזיות האנליסטים בסיום ‏השנה המוצלחת ביותר שלה עד כה – סימן לכך שההתרחבות לתחום השידורים החיים (לייב סטרימינג) משתלמת.‏ בנוסף, היום (רביעי) זינקה מניית נטפליקס ביותר מ-13%.
הנתונים שפורסמו ביום שלישי מתייחסים לתקופה שבין אוקטובר לדצמבר, שבה בלטו שידור קרב האִגרוף ‏הנצפה בין כוכב היוטיוב ג'ייק פול לאלוף האִגרוף לשעבר במשקל כבד מייק טייסון, וכן שני משחקי ליגת ‏הפוטבול האמריקנית (‏NFL‏) בחג המולד. אירועי הספורט הללו סייעו לנטפליקס לעבור בקלות את המספר של ‏‏13 מיליון המנויים החדשים שגייסה ברבעון המקביל ב-2023.‏
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס
מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס
מנכ"ל נטפליקס ריד הסטינגס
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
ג'ייק פול ומייק טייסון בקרב שהועבר בנטפליקס, הלילה
ג'ייק פול ומייק טייסון בקרב שהועבר בנטפליקס, הלילה
ג'ייק פול ומייק טייסון בקרב שהועבר בנטפליקס, הלילה
(צילום: AP Photo/Julio Cortez)
אף שהעניין של נטפליקס בשידורים חיים קשור בעיקר למאמציה למכור יותר פרסומות, נראה שהוא גם מספק ‏למנויים הקיימים סיבה נוספת להישאר בשירות, ובמקביל מושך צופים חדשים לשלם עבורם. נטפליקס סיימה ‏את השנה שעברה עם יותר מ-300 מיליון מנויים ברחבי העולם, גידול של 41 מיליון בהשוואה ל-2023. מספר ‏זה עקף את שיא הצמיחה הקודם שלה משנת 2020, אז הוסיף השירות יותר מ-36.6 מיליון מנויים בזכות סגרי ‏הקורונה שהשאירו אנשים בבתים ורעבים לבידור.‏
מייק פרולקס, אנליסט בחברת המחקר פורסטר, סבור שהשידורים החיים הופכים במהירות ל"מרכיב הסודי" ‏שעוזר לנטפליקס להרחיב את הפער בינה לבין מתחרותיה בתחום הסטרימינג. "כשיש יותר בחירה בתוכן מאי ‏פעם, שירותי סטרימינג צריכים להתבלט", אומר פרולקס. "הפחד להחמיץ (‏FOMO‏) הוא כלי רב עוצמה ביצירת ‏עניין ושימור לקוחות".‏
פורסם לראשונה: 09:49, 22.01.25