הבורסה נועלת את יום מהסחר האחרון של השבוע בירידות: ת"א 35 נחלש ב-0.7%, ת"א 125 איבד 0.8% מערכו, מדד הבנקים ירד ב-0.5%. המדדים עברו לירידות בשעות האחרונות של המסחר, לאחר שמוקדם יותר טיפסו ב-1%.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מניות השותפות במאגר הגז לווייתן צנחו, לאחר שטיפסו בתחילת השבוע ברקע העסקה שבה תרכוש ענקית הנפט שברון את נובל אנרג'י, ששותפה גם היא בלווייתן. דלק קידוחים נפלה ב-11.4%, רציו מחקה 11.7%.
1 צפייה בגלריה
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
(צילום: Gettyimages)
קבוצת דלק איבדה 9.7% אחרי שהמוסדיים שמחזיקים באג"ח הקבוצה הצביעו נגד דחיית גיוס ההון של החברה, כך שהיא תצטרך לצאת בקרוב לגיוס הון.
שופרסל טיפסה ב-2.5% לאחר שדסק"ש שבשליטת אלשטיין מכרה את כל אחזקותיה ברשת הסופרמרקטים תמורת 1.5 מיליארד שקל. מנועי בית שמש נסקה ב-25.9% ברקע הזמנה חדשה.
בחישוב שבועי - ת"א 35 רשם ירידה מזערית של 0.01%, ת"א 125 טיפס ב-1%. דלק קידוחים הובילה את ת"א 35 עם זינוק שבועי של 34.2%, מליסרון סגרה את מדד הדגל ונחלשה ב-8%. רציו קפצה השבוע ב-35.6% בפסגת מדד ת"א 90, נורסטאר נחלשה ב-13.4% בתחתית המדד.

מניות מרכזיות

מרבית המוסדיים הגדולים המחזיקים באג"ח של קבוצת דלק הצביעו נגד דחיית גיוס ההון של החברה בסכום של 163 מיליון שקל. כך הסתמן אמש לאחר סיום ההצבעה. היום יתפרסמו התוצאות הרשמיות ודלק תיאלץ קרוב לוודאי לצאת לגיוס ההון כבר בימים הקרובים. החברה ביקשה לדחות לפחות 100 מיליון שקל מתוך הגיוס לספטמבר, כהצעת פשרה, אחרי שקודם לכן קיבלה כתף קרה מהמחזיקים על בקשה לדחיית הגיוס כולו, אבל גם כאן נענתה בשלילה.
הגיוס צפוי להתקיים במהלך השבוע הבא. לפי שטר הנאמנות, אם הגיוס לא יצליח למחזיקים קיימת עילה להעמיד את החוב של שישה מיליארד שקל לפרעון מיידי. מניית דלק עלתה בימים שני ושלישי השבוע בחדות בעקבות עיסקת שברון נובל אבל אתמול התממשה בירידה של 8%.
דסק"ש קיבלה הזמנות במכרז למכירת מניות שופרסל לכל הכמות שברשותה, והחליטה להיענות ולמכור אותן: דסק"ש, שהחזיקה ב-62 מיליון מניות של חברת הקמעונאות, מכרה אותן אמש במחיר של 23.5 שקל למניה, כ-5% מתחת למחיר הבורסה בפתיחת המסחר אתמול. היא תקבל עבורן 1.456 מיליארד שקל. המניות רשומות בספריה בשווי מאזני של 1.382 מיליארד שקל, כך שדסק"ש תרשום רווח קטן של כמה עשרות מיליוני שקלים.
פועלים שוקי הון במגעים לרכישת נתח מאיידיגיטל לפי שווי של 250 מיליון שקל - זרוע ההשקעות של בנק פועלים מנהלת יחד עם גופים מוסדיים נוספים מגעים לרכישת עד מחצית ממניות יבואנית מוצרי אפל בישראל; ייתכן שפועלים שוקי הון תבצע לבדה את העסקה ותרכוש 20% ממניות היבואנית.

ברקע למסחר

הבורסה נפתחה על רקע הנעילה החיובית אמש בוול סטריט - דאו ג'ונס ו-S&P 500 התחזקו ב-0.6%, נאסד"ק עלה ב-0.2%. באסיה הבוקר, בעיקר ירידות (אין מסחר בטוקיו בשל חג הים), שנגחאי נחלשת ב-1.2%, הונג קונג עולה ב-0.4%, סיאול נסוגה ב-1%.
אמש בת"א, מניות הגז צבעו את הבורסה באדום, דלק צללה ב-8%, נכסים ובניין זינקה ב-16%: מדד ת"א 35 נחתך ב-0.9%, ת"א 125 נסוג ב-0.5%; לאחר יומיים של עליות חדות עקב עסקת שברון-נובל - מימוש במניות מאגר לווייתן: דלק קידוחים איבדה 8%, מדד הנפט והגז צנח ב-5.4%;
דסק"ש זינקה ב-5.6%, מוכרת את אחזקותיה בשופרסל, ע"פ הערכות כדי לממן הגדלת אחזקותיה בנכסים ובניין ולמחוק אותה מהבורסה; הלמן אלדובי המריאה ב-102% לאחר הצעה לרכישתה בידי אלטשולר שחם.
פורסם לראשונה: 10:15, 23.07.20