הביטקוין ממשיך לרוץ קדימה וחוצה את ה-40,000 דולר: מחיר מטבע הקריפטו עולה ב-4.5% לסביבת 41,400 דולר - מטבע הקריפטו החזק בעולם עומד כבר על זינוק של יותר מ-140% מחילת השנה (בשיאו עמד על כמעט 69 אלף דולר, בנובמבר 2021).
ברקע: ניקוי האורוות בתעשייה – באמצעות כתבי אישום נגד חלק מבכיריה לשעבר והגבלות על גופים ספקולטיביים מדי. במקביל יש ציפייה גוברת לאישור רגולטורי בארה"ב לקרן סל מבוססת ביטקוין.
1 צפייה בגלריה
ביטקוין. אילוסטרציה
ביטקוין. אילוסטרציה
ביטקוין. אילוסטרציה
(צילום: רויטרס)

"אני חושב שמשמעות אישור קרן הסל היא הכנסה של הביטקוין למיינסטרים, ולזה אנשים מחכים", אמר בשבוע שעבר פסקל גות'ייה (Pascal Gauthier), מנכ"ל סטארט אפ הקריפטו Ledger (ארנקים דיגיטליים).
התפתחות נוספת שתורמת לעליות החזקות היא ה'קיצוץ לחצי' (halving), הצפוי במאי 2024. מדובר במהלך שבו לכל הכורים הזכאים להשתתף ברשת הביטקוין מתבצע קיצוץ של 50% בהפקה.
התוצאה של הקיצוץ (והמטרה שלו) היא שמירה על מספר מוגבל של מטבעות בשוק, צעד שמגן על ערכו של הביטקוין.
"גורמים בשוק מצפים לריצה שורית במטבע אחרי הקיצוץ לחצי, אבל בהינתן החדשות על קרן הסל, אנחנו בהחלט יכולים לראות את הריצה הזו לפני כן, בזמן שרוב המשקיעים עדיין ממתינים בצד", אמר ויג'י אייאר (Vijay Ayyar), סגן נשיא בבורסת הקריפטו CoinDCX.
בשבוע שעבר פורסמו כמה תחזיות נלהבות לקראת השנה הבאה. הראשון היה הבנק הבריטי סטנדרד צ'רטרד (Standard Chartered), שפרסם תחזית למחיר של 100 אלף דולר לביטקוין בסוף 2024 – מחיר כזה משמעו קפיצה שנתית של כמעט 160%.
חברת שירותי הקריפטו Matrixport פרסמה תחזית אופטימית עוד יותר, למחיר של 63,140 דולר לביטקוין עד אפריל 2024 ושל 125,000 דולר עד לסוף השנה.