על רקע הדיווחים על פיצוצים באיראן במה שנראה כתגובה הישראלית למתקפה האיראנית, מחירי הנפט הגולמי עולים והחוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים. המשקיעים חוששים מהתפתחות סכסוך רחב יותר בין ישראל לאיראן, כשברקע גם הורדת הדירוג של S&P לישראל הלילה. במקביל, הדולר רשם הבוקר עלייה מול השקל ונסחר סביב 3.82 שקלים, לאחר שאתמול נקבע שערו היציג על 3.78 שקלים. אך לאחר מכן איבד מערכו ושערו היציג נקבע על 3.783 שקלים.
מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI עולה כעת ב-2% לאחר שבשלב מסוים זינק ביותר מ-4%. מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט עולה ב-2.5% לכיוון 90 דולר לחבית.
1 צפייה בגלריה
וול סטריט
וול סטריט
וול סטריט
(צילום: רויטרס)

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב צנחו ביותר מ-1%, אך כרגע התמתנו במעט. החוזים על דאו ג'ונס ירדו ב-0.7%, החוזים על S&P 500 מאבדים 0.9%, והחוזים על נאסד"ק מפחיתים מערכם 1.1%.

הניקיי ביפן צלל ב-3.3% בעוד מדד הטופיקס הרחב ירד ב-2.8%, יחד עם ירידות ברוב השווקים הגדולים האחרים באסיה. מדד הקוספי בדרום קוריאה צנח ב-2.8%. מדד ההאנג סנג של הונג קונג ירד ב-1.5%.
ב-CNBC ציינו כי ירידות השערים מגיעות על רקע הפעולה הישראלית באיראן שהובילה לצניחת נכסי סיכון ולעלייה ב"מקלטים הבטוחים". הזהב בשיא כל הזמנים כמו גם הין היפני שמתחזק. במקביל הביטקוין צלל.
אתמול וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת: S&P 500 נסוג ב-0.2% ביום חמישי רצוף של ירידות - הרצף השלילי הארוך ביותר של המדד מאז אוקטובר. מדד נאסד"ק ירד ב-0.5%, ומראשית השבוע נחלש ב-3% בדרך לשבוע הרביעי ברציפות של ירידות במדד זה - הרצף הארוך ביותר מאז דצמבר 2022. דאו ג'ונס התחזק בפחות מ-0.1%.
פורסם לראשונה: 07:58, 19.04.24