348 נגמשי ה-VCR8 דראגון החדש שירכוש צבא ספרד יצוידו במיגון שתספק חברת פלסן מקיבוץ סאסא. שווי החוזה: עשרות מיליון דולרים.
פלסן, שמתמחה במיגון רכבים משוריינים, תספק לטס דיפנס, יצרנית הנגמ"ש הספרדי, מיגון פאסיבי קל משקל נגד RPG, ופתרון נגד פגיעות ממוקשים ומטעני צד, הכולל מושבים ספגי אנרגיה.
1 צפייה בגלריה
נגמ"ש הדראגון 8x8
נגמ"ש הדראגון 8x8
נגמ"ש הדראגון 8x8
(צילום: טס דיפנס)
אספקת ערכות המיגון החלה בחודש שעבר ותימשך עד 2026 במסגרת השלב הראשון בפרויקט. משרד ההגנה הספרדי מתכנן לרכוש בסופו של דבר 998 נגמ"שי דרגון, מה שעשוי לפי ההערכות לגדיל את ההזמנות מפלסן לפרויקט לסכום של יותר מ-100 מיליון דולר.
הדראגון, המצויד בהנעה 8x8 יחליף בצבא ספרד רכבי MRAP מתוצרת אושקוש, שצוידו גם הם במיגון של החברה הישראלית. הוא מבוסס על נגמ"ש הפיראנה 5 השוויצרי, מסוגל להגיע למהירות של 100 קמ"ש, ודומה במאפיינים שלו לנגמ"ש הגלגלי החדש של צה"ל, שפלסן מספקת גם חלקים מהמיגון שלו.
הנגמ"ש החדש הוא דוגמה לחדירה המתגברת של התעשיות הביטחוניות מישראל לשוק הביטחוני האירופי, שבעבר העדיף על פניהן יצרנים מקומיים. אלביט תספק לספרדים עבורו מערכות התרעה על נעילת לייזר, ומשרד ההגנה במדריד שוקל גם לצייד אותו בעתיד במערכות "מעיל רוח" להגנה עצמית מתוצרת רפאל.
דני זיו, מנכ"ל פלסן, אמר כי "החוזה מהווה אבן דרך חשובה במאמץ של פלסן המוקדש למיגון הרק"מ הגלגלי לאורך השנים האחרונות, וליכולתה להתאימו לכל פלטפורמה".