HP תשלם 6 מיליון שקל בהסדר פשרה שאליו הגיעה בתובענה ייצוגית שהגיש נגדה לקוח ב-2017. ההסדר כפוף לאישור ביהמ"ש המחוזי בירושלים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בבקשת הלקוח עו"ד עמית גנסין לאשר תביעה ייצוגית, באמצעות עו"ד שלומי מושקוביץ ממשרד עו"ד מושקוביץ-סטיס, נטען כי ב-2016 חסמו דגמי מדפסות דיו שונים וביתיים של החברה את השימוש במחסניות דיו שאינן מתוצרתה באמצעות מערכת אבטחה בניגוד למצגים שהציגה על האפשרות להשתמש בהן במדפסות שהיא מייצרת. המבקש טען כי זו הפרת הסכם והטעיה חוזית. כמו כן נטען, כי חסימת המדפסות לא הייתה אירוע חד פעמי וכי החברה המשיכה וממשיכה גם לאחר הגשת בקשת האישור לחסום דגמי מדפסות נוספים לשימוש במחסניות דיו שלא מתוצרתה.
1 צפייה בגלריה
מדפסת של HP
מדפסת של HP
מדפסת של HP. המחשה
(צילום: shutterstock)
HP דחתה, באמצעות עו"ד יוסי אשכנזי ממשרד הרצוג פוקס נאמן, את הטענות וטענה כי המדפסות חסמו באופן לגיטימי רק את השימוש במחסניות המפירות את זכויות הקניין הרוחני שלה, ומעולם לא הוצגו לצרכנים מצגים כאילו שימוש במחסניות שלא מתוצרתה אפשרי. החברה טענה כי מדצמבר 2016 החברה יידעה את הצרכנים על החסימה, ומ-2020 נכלל על גב אריזות חלק מהמדפסות סימון בעברית באשר לחסימה אפשרית.
הצדדים הגיעו לפשרה בהמלצת המגשרת, השופטת בדימוס הילה גרסטל. ההסדר כולל התחייבויות של HP לעדכן בעברית מהם אמצעי האבטחה המותקנים במדפסות שנועדו לחסום מחסניות המשתמשות בשבב או במעגל חשמלי שאינן מתוצרתה. כלומר, על גבי אריזת המדפסות המיוצרות על ידי HP וכוללות מערכת של אבטחה דינמי אשר ייוצרו החל מסוף ינואר 2022 וייובאו לישראל ייכלל סימון בעברית ביחס למערכת האבטחה הדינמית. בנוסף, התחייבות כי תשלם פיצוי של 6 מיליון שקל לחשבון נאמנות ייעודי שייפתח לקבוצה על ידי משרד עו"ד מושקוביץ-סטיס, אשר יהיו אחראים על חלוקתו לחברי הקבוצה, ולהעברת היתרה שלא חולקה לקרן לניהול וחלוקת כספים.
עו"ד שלומי מושקוביץ עו"ד שלומי מושקוביץ צילום: יוסי גמזו לטובה
הפיצוי לזכאים תלוי במספר הפונים וינוע בין 150 שקל ל-600 שקל. לצורך הפיצוי יוקם לאחר אישור הסדר הפשרה אתר אינטרנט לשם הגשת תביעות על ידי חברי הקבוצה.
השופטת גילה כנפי-שטייניץ הורתה לפרסם הודעה בעיתונות בדבר הגשת הבקשה לאישור הסדר הפשרה. הבקשה תידון ב־13 בינואר 2022 בביהמ"ש המחוזי בירושלים.
HP בתגובה: "החברה אינה נוהגת להגיב על הליכים משפטיים. אנחנו מחויבים לאפשר ללקוחותינו בחירה, גמישות ושקיפות - ומתמקדים במתן מוצרים ושירותים איכותיים, בהתאם לחוק המקומי".