סכנת התחשמלות במטען שנמכר באיקאה: איקאה העולמית הכריזה על ריקול (איסוף יזום) של מטען USB 40W בצבע אפור כהה מסדרת ÅSKSTORM (מק"ט 50461193), בשל חשש להתחשמלות וכוויות שעלולות להיגרם משוק חשמלי שנוצר בעקבות קרע או שחיקה של כבל החשמל.
מהחברה נמסר כי "לקוחות שרכשו את המוצר מתבקשים להפסיק את השימוש בו ולהחזירו לאחת מחנויות איקאה. כנגד החזרת המוצר, יוכלו לקבל החזר כספי מלא, ללא קבלה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר במטען USB נייד שמצוייד בשלוש יציאות, כולל יציאת USB-C להטענה מהירה. הוא נמכר בארץ ב-95 שקל.
"נודע לנו כי כבל החשמל של מטען ÅSKSTORM 40W USB בצבע אפור כהה, עלול להינזק לאחר כריכתו סביב המטען או כיפופו קדימה ואחורה במהלך פרק זמן ממושך. ניתן לזהות את המטען לפי מספר הדגם ICPSW5-40-1, אשר נמצא על גבי התווית שבחלק האחורי של מטען ה-USB.
2 צפייה בגלריה
מספר הזיהוי מאחור
מספר הזיהוי מאחור
מספר הזיהוי מאחור
"לפרטים ומידע נוסף, ניתן ליצור קשר עם מוקד השירות של איקאה בטלפון: 09-89288888 וכן באתר איקאה בכתובת www.ikea.com/il/he או באמצעות אנשי השירות בחנויות".
ברשת טוענים כי הדבר אירע למרות ש"איקאה מפתחת את מוצריה באמצעות תוכנית קפדנית של בדיקות ובקרות ומוודאת כי הם נבדקים ועומדים בתקנים הרלוונטיים".
בהוראות השימוש לפריט, איקאה כתבה כי אין להשתמש בכבל USB פגום ויש להחליף מיידית כבלים פגומים, אך גם כי "המכשיר והמטען עשויים להתחמם במהלך הטעינה; זוהי תופעה נורמלית והם יתקררו שוב בהדרגה בסיום תהליך הטעינה".
הפריט נאסף מהחנויות בישראל ולאחר שבבוקר נראה היה שהמוצר הוסר מהאתר ללא אזהרה, כעת התווסף העדכון על הריקול לצד המוצר באתר.