בטקס מצומצם הונחה אבן הפינה לפארק ההיי-טק "גב-ים פארק העברית", במעמד השותפים למיזם, בהם ראש העיר ירושלים, משה ליאון; מנכ"ל גב-ים, אבי יעקובוביץ; נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן, ויו"ר קבוצת IDB, אדוארדו אלשטיין.
מהדברים שנאמרו בטקס מסתבר שגב-ים סימנה את האוניברסיטה העברית בירושלים כמוקד ההיי-טק הבא של ישראל. החברה תקים עם האוניברסיטה ובשיתוף עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים את הפארק, בהשקעה כוללת של כ-1.4 מיליארד שקל. עם השלמת הפרויקט, הוא צפוי לאכלס כ-10,000 עובדים.
4 צפייה בגלריה
אשר כהן, משה ליאון, אדוארדו אלשטיין, אבי יעקובוביץ
אשר כהן, משה ליאון, אדוארדו אלשטיין, אבי יעקובוביץ
אשר כהן, משה ליאון, אדוארדו אלשטיין, אבי יעקובוביץ
(צילום: סיון פרג׳ )

הופכים את הקורונה מאתגר להזדמנות

בשבוע שעבר התקיים אירוע השקה למנהלי קהילות של אפליקציית ה-Cob, של סיסקו ישראל, שמשלבת כלים והכשרות מקצועיות למגוון תפקידים, לצד מנטורינג וליווי אישי בדרך למקום העבודה. התוכנית היא פרויקט משותף של חברות מובילות במשק, בראשן סיסקו ישראל, שמשקיעה בפרויקט כחמישה מיליון שקל, במטרה להפוך את המציאות שיצרה הקורונה מאתגר להזדמנות. כמובן שמנכ"ל סיסקו ישראל, אורן שגיא, לקח חלק באירוע.
4 צפייה בגלריה
אורן שגיא
אורן שגיא
מנכ"ל סיסקו ישראל, אורן שגיא
(צילום: טלי שגיא)

המאסטר של היין

עידו לוינסון, היינן הראשי של יקבי ברקן וסגל, קיבל את התואר היוקרתי והמשמעותי בעולם היין Master of Wine. עידו הינו MW השני בישראל ואחד מ- 409 מאסטרים בעולם.
4 צפייה בגלריה
עידו לוינסון
עידו לוינסון
עידו לוינסון
(צילום: אלירן אביטל)

תחרות הסטארטאפים של יוניסטרים

המתח קורע את השותפים בעמותת יוניסטרים שייסד רוני צארום, ופועלת עם הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס, במטרה לייצר מוביליות כלכלית חברתית בפריפריה. באירוע שהתקיים ברשת, בהשתתפות מנכ"ל העמותה, אסף וייס; אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות; אהרון גולדברג, מנהל פדרציית לוס אנג'לס בישראל, ועוד אנשי עסקים וכלכלה, הציגו קבוצות בני נוער מהשנה השלישית לפעילות העמותה את הסטארטאפים עליהם עמלו בשלוש השנים האחרונות. ב-16.9 יוכרזו הזוכים.

מציירים בקפה

במוצ"ש ערכה עמותת יונייטי ארט אירוע השקה לתערוכת Coffee Dreams, שתוצג במהלך ספטמבר ואוקטובר בהיכל התרבות בפתח תקווה. אורח הכבוד היה האמן הבינלאומי בוריס ביליס, אחד מאמני ציור בקפה מהמובילים בעולם. התערוכה תהיה פתוחה לקהל ללא תשלום, כדי לקדם את האמנות, שנפגעה קשות במשבר הקורונה.

חברת הקלינטק הישראלית שמקימה מפעל מיחזור בהולנד

חברת הקלינטק הישראלית UBQ Materials תקים בהולנד מפעל מיחזור לייצור חומר גלם חדשני, שמהווה תחליף פלסטיק ידידותי לסביבה. הדבר יתקיים בתהליך ייחודי, שפותח בישראל, ומבוסס על פירוק החומרים למרכיבים הבסיסיים וחיבורם מחדש. המפעל צפוי לייצר כ-70 אלף טון בשנה, והקמתו הא חלק ממסגרת החלטת האיחוד האירופי לתמוך בפיתוח תעשיות ברוח קיימא ולהגביר את השימוש בתחליפי פלסטיק ירוקים וממוחזרים.

רוח נשית זוכה בפרס גולדה מאיר

עמותת רוח נשית היא בין זוכי פרס גולדה מאיר לשנת 2020 על פעילותה החברתית יוצאת הדופן. עמותת "רוח נשית״ מסייעת לנשים נפגעות אלימות, ומסייעת להן לפרוץ את המעגל דרך בירור ומיצוי זכויותיהן ופיתוח עצמאות כלכלית. הטקס ייערך במסגרת אירוע זום במהלך אוקטובר.

מינוי ישראלי לתפקיד בכיר באינטל

דניאל בן עטר, מנכ"ל מפעלי הייצור של אינטל ישראל כיום, התמנה לתפקיד הבכיר ביותר שהוענק לישראלי אי פעם בחטיבת הייצור העולמית של אינטל: סגן האחראי על ייצור שבבי העתיד בכל מפעלי אינטל בעולם. במסגרת מינויו החדש יהיה בן עטר אחראי על ייצור שבבים בטכנולוגיות המתקדמות, במפעלי סיליקון של אינטל הפרוסים בעולם. בן עטר התחיל לעבוד באינטל ב-1993 כסטודנט.
4 צפייה בגלריה
דניאל בן עטר
דניאל בן עטר
דניאל בן עטר
(דוברות אינטל)