חברת ריטיילורס, המאגדת את עסקי הספורט של קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל, נכנסת לראשונה לאוסטרליה ולניו זילנד. היום (ראשון) דיווחה החברה על מו"מ לרכישת שליטה בתאגיד אוסטרלי בבעלות פרטית בשם ריטייל פרוטג'י גרופ, שמפעיל כ-40 חנויות נייקי באוסטרליה ובניו זילנד, ו-11 חנויות של המותג סמסונג בתחום הסלולר. ההסכמים צפויים להיחתם עד לסוף החודש.
החברה תרכוש החזקות בשיעור של 92.5% בתאגיד (יתרת המניות יהיו בידי מנהלים בכירים בחברה) לפי שווי של 50 מיליון דולר. השלמת העסקה תהיה כפופה להתקיימותם של תנאים מתלים כפי שיקבעו במסגרת ההסכמים המחייבים, לרבות אישורי משכירים והסכמת נייקי וסמסונג. בעקבות ההודעה המניה קפצה ב-8.5%.
1 צפייה בגלריה
הראל ויזל
הראל ויזל
הראל ויזל
(צילום: דימה טליאנסקי)
נזכיר כי ויזל ניסה להיכנס, ללא הצלחה, לתחום קמעונאות הסלולר בישראל באמצעות שותפות עם חברת הוט והקמת רשת חדשה בשם רד למכשירי סלולר וציוד נלווה, אבל פרש מהשותפות תוך מחיקה של כ-6 מיליון שקל. מקורבים לחברה אמרו כי חנויות סמסונג שנרכשו רווחיות ומדובר בחנויות של מותג על.
ריטיילורס מחזיקה בזיכיון של נייקי בישראל, קנדה ואירופה ופועלת ב-16 מדינות מחוץ לישראל. המדינה הראשונה אליה יצאה הייתה קנדה ולאור הצלחתה קיבלה מדינות נוספות באירופה. כעת, כאמור, קיבלה מנייקי גם את הזיכיון לאזור הפסיפיק.
ריטיילורס נסחרת בבורסה בת"א ומחזור מכירותיה ברבעון השלישי של 2023 הסתכם ב-524 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה ב-29 מיליון שקל. החברה מדווחת על תוצאותיה הכספיות בחלוקה לשלושה מגזרים: נייקי, פוט לוקר ו"אחרים", ללא פרוט של הכנסותיה בחו"ל. בשבוע שעבר הודיעה ריטיילורס על סגירת רשת דרים ספורט לציוד ספורט, שלא צלחה ו-11 סניפיה ייסגרו.
מריטיילורס נמסר: "העסקה היא אבן דרך משמעותית במימוש האסטרטגיה של החברה להרחבת פעילותה הבינלאומית ושיתוף הפעולה עם נייקי לטריטוריות נוספות בעולם, מעבר לפעילות הקיימת בהפעלת חנויות נייקי בישראל, בקנדה ובאירופה". תומר צפניק, חתנו של ויזל, מכהן כמנכ"ל ריטיטלרס ואחראי גם על הרכש החדש.