בסופו של יום, לא מעט שעות בשבוע מוקדשות למלאכת הכביסה, בייחוד כשמדובר בבית פעיל עם מספר ילדים.
באמצעות תכנון נכון, שלוקח בחשבון את כל שרשרת הפעולות הנדרשת, תוכלו להקל על עצמכם ולמנוע מהכביסה ומכם להתרוצץ בין כל חדרי הבית.
בכתבה הקודמת, הרחבנו על מיקום מכונת הכביסה והמייבש, על בחירת מיקום מרפסת השירות ועל מיקום סלי הכביסה. בכתבה זו, נפרט על הכיור, על הזנת מים חמים למכונה ועל תכנון יעיל של סביבת מייבש הכביסה.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כיור בפינת הכביסה

כיור בפינת הכביסה הוא דבר מאוד שימושי. הוא דרוש להסרת כתמים מחולצה שהוכתמה לפני הכנסתה למכונת הכביסה, לשטיפה של פריטים מלוכלכים במיוחד, שלא תרצו לרחוץ בכיור של חדר הרחצה.
מה למשל? סמרטוטי רחצה, שאריות של צבע מהשיער, פריטים שהתלכלכו מבוץ, פרטי טקסטיל שמשילים המון צבע. לסיכום, זהו אלמנט הכרחי שיהיה בשימוש רב יותר מכפי שנדמה לכם.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כדי שלא תעבור מחדר לחדר בבית: היכן אתם שמים את הכביסה הנקייה?

"רבים לא חושבים על שרשרת הפעולות שהם עושים מרגע שהבגד מלוכלך ועד שהוא מקופל בחזרה במגירה או בארון", מתאר אלי הראל, מהנדס ויועץ לבנייה פרטית.
"למשל, אחת מתחנות הביניים היא מרגע שהורדתם את הבגדים מסל הכביסה או שהוצאתם אותם מהמייבש, ועד שהם מקופלים. היכן אתם ממקמים אותם? אם אתם פריקים של סדר, ואתם באמת מקפלים אותם מיידית, אתם מקרה מיוחד.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לא מעט אנשים מוצאים את עצמם מפעילים מספר הפעלות ביום. הכביסה מוצאת את עצמה נודדת בין כל חדרי הבית: החל מהכורסה בסלון, דרך חדר ממ"ד וחדרי שינה, כד שבסופו של דבר היא מתקפלת".
כשמגיעים אורחים, פעמים רבות, מזיזים את הסלים למקום שאינו בטווח הנראה לעין, אך ביום יום, היא הופכת לחלק מהנוף שלכם. אם רק תתנו את הדעת על אורח החיים שלכם, בהקשר הזה, תוכלו להפוך את הבית ליותר מותאם עבורכם.
למשל, תכנון של מספר מדפים בפינת הכביסה, עליהם יונחו מספר סלי כביסה. הראל: "מציאת מיקום ספציפי עבורם, תמנע את המבוכה של הנחתם במרכז הסלון, רק כי אין שום מקום אחר, או העברתם מחדר לחדר. ברגע שתמצאו זמן לקפל אותם, הם יחכו לכם שם. תמיד תוכלו להוציא אותם משם, ולקפל בנחת בסלון, אבל התחנה הראשונה שלהם לא חייבת להיות שם".

הזנת מים חמים למכונת הכביסה

בארצות הברית, נוהגים כבר שנים רבות להזין מכונות כביסה במים חמים. "משום מה, בארץ הדבר לא נפוץ", אומר הראל. "במקרה זה, המים שמוזרמים למכונת הכביסה נכנסים לתוכה בטמפרטורה גבוהה (אם אתם מכבסים בהרתחה), ומשך זמן חימום המים מתקצר משמעותית".
לדבריו, "אם מכונת הכביסה לא צריכה לחמם את המים, המשמעות היא שכמות האנרגיה שמכונת הכביסה צורכת קטנה יותר. חשוב לדעת שחימום המים במכונת הכביסה הוא אחד מצרכני האנרגיה הגדולים שלה".
גם אם הדבר עדיין לא נפוץ בישראל, כדאי לדעת שבהחלט ניתן להזרים מים חמים שחוממו באמצעות דוד השמש למכונה. הראל: "היות שחימום המים אינו כרוך בתשלום ברוב ימות השנה, אין סיבה שלא לבצע את ההכנה הזאת למכונת הכביסה ולחסוך באנרגיה ובעלויות החשמל שלכם.
קיימות מכונות בעלות שתי כניסות נפרדות: למים חמים ולמים קרים, בעיקר בארצות הברית. אבל אם יש לכם מכונה בעלת כניסת מים אחת, כמו רוב המכונות בארץ, אפשר לחבר את צינור הזנת המים של המכונה ליציאה של ברז (סוללה) של מים חמים וקרים".
כשאתם רוצים לכבס, תווסתו את כמות המים החמים באמצעות ברז מיקס. כך תחסכו באנרגיה ובעלויות ישירות בחשבון החשמל.
"חשוב לוודא מראש שהמכונה מתאימה לכניסת מים חמים", אומר הראל. "רצוי לציין את הנקודה הזאת בפני מתכנן האינסטלציה, ולהתקין שסתום אל־חוזר בכל צד, כדי לוודא שאין זרימת מים חוזרת".
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
פתח אוורור למייבש הכביסה
"ישנם שני סוגים של מייבשי כביסה", מסביר אריאל אייזיקוביץ, טכנאי מכונות ומייבשי כביסה באתר ""המקצוענים". "האחד, הפולט אוויר חם רווי בלחות (השכיח יותר). השני, מייבש כביסה עם קונדנסור, מכשיר שמעבה את אדי המים שבאוויר ואוסף אותם למכל מים שיש לרוקן מדי פעם בפעם או לחבר אותו לצינור ניקוז".
לדבריו, "במקרה של מייבש כביסה הפולט אוויר חם רווי בלחות, יש להוציא את האוויר החם והלח אל מחוץ לבית באמצעות צינור גמיש. לשם כך, יש לבצע מראש פתח בקיר החיצוני של הבית, בקוטר של 4 צול (כ-10 ס"מ)".
"רצוי שהפתח הזה לא יהיה נמוך מדי, כדי למנוע ממכרסמים וזוחלים להיכנס דרכו לבית שלכם", מוסיף הראל. "כמו כן, חשוב לדאוג לכך שצדו החיצוני של הפתח יהיה סגור בתריס רפפה מתאים, אשר ייפתח רק בזמן הפעלת המייבש ופליטת האוויר החם".
עוד כתבות בנושא:
אל תשכחו לציין בתכניות האדריכלות שלכם את פתח היציאה לאוורור כדי להימנע מהצורך ליצור את הפתח הזה כשהבית כבר מוכן. הראל: "אתם עלולים לפגוע בטיח וללכלך. כמו כן, הדבר יגרור עלות נוספת ומיותרת במחיר, שבהחלט ניתן להימנע ממנה עם תכנון מראש".
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

הכנת שתי נקודות חשמל

"עוד דבר שכדאי לעשות בשלב התשתית הוא להכין מראש שני שקעי חשמל, שכל אחד מהם יהיה שוק כוח", מסביר הראל. "כלומר, שלכל אחד מהשקעים תהיה הזנה נפרדת ללוח החשמל. זאת, על מנת שאם מכונת הכביסה והמייבש יעבדו ב-זמנית, לא יהיה עומס חשמל על אותו הקו. מדובר בתוספת מחיר נמוכה יחסית, אך משמעותית לטווח ארוך. היא יכולה למנוע תקלות חוזרות ונשנות הנובעות מקפיצות חשמל, ורצוי שלכל שקע יחובר מכשיר אל-פסק, שיאזן את נפילות המתח של החשמל וימנע בעיקר נזקים לכרטיסים האלקטרונים, שהם יקרים יחסית במכשירים אלו".
כיצד מומלץ למקם את שקעי החשמל?
"כאמור, כדאי מראש להתקין שני שקעים, כדי לא להיאלץ להשתמש במפצלים, שהם אינם החיבור המומלץ למכשירים בעלי צריכת חשמל גבוהה שכזו, ובטח שלא על בסיס קבוע. המיקום האידיאלי הוא בגובה של 1-1.20 מטר מהרצפה, לצד המכונות, ולא ממש מאחוריהן. זאת, משום שיש צורך בגישה נוחה לצורך כיבוי והדלקה מהירים. טעות נפוצה היא למקם את השקעים נמוך מדי או גבוה מדי. ואז, במצבים שבהם המייבש ממוקם על מכונת הכביסה, יש צורך למתוח את כבל החשמל, שלא תמיד האורך שלו מספיק".
צריכים טכנאי מייבשי כביסה? לחצו כאן
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"
פורסם לראשונה: 07:13, 13.08.20