יצרנית הטלפונים החכמים, LG, תפצה לקוחות זכאים שחוו לפני מספר שנים תקלה באחד ממכשירי הדגל של החברה - LG G4, בסכום של 100 עד 150 שקל. עלות ההסכם הכולל לחברה: 15 מיליון שקל.
הסדר הפשרה אושר במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית (שאיחדה שתי בקשות) שהוגשה בשנת 2016, על ידי שני מבקשים שטענו כי מכשיר סלולארי מדגם LG G4, המיוצר על ידי חברת LG ומיובא ומשווק בישראל באופן רשמי על ידי חברת רונלייט דיגיטל, נושא פגם סדרתי בייצור הגורם להפסקה פתאומית של פעולת המכשיר וכניסתו למצב של אתחול מתמיד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
LG G4
LG G4
LG G4
(צילום: יח"צ LG)
המבקשים, שיוצגו על ידי עורכי הדין אמיר ישראלי, אשר שרביט ויאקי אלגרנטי, טענו במסגרת ההליך המשפטי כי התוצאה היא שקרוב ל-100 אלף מכשירים התקלקלו. עוד נטען כי חלק מהלקוחות אשר סבלו מתקלת האתחול המתמיד (Bootloop) ניזוקו מתיקון הפגם, כתוצאה מאובדן מידע חיוני שהיה על המכשיר.
בבקשת האישור נטען כי לחברי הקבוצה נגרמו נזקים דוגמת עוגמת נפש, עקב התרחשות התקלה והצורך למסור את המכשיר לצרכי תיקון. מנגד, טענו החברות שנתבעו, באמצעות משרד עו"ד הרצוג פוקס נאמן, כי עמדו בחובות המוטלות עליהן וכי מכשירים שיובאו על ידי רונלייט ואירעה בהם תקלה תוקנו ללא עלות ללקוח וכי החברות החליפו ללא תשלום את לוח-האם במכשירים כדי למנוע מראש הופעת התקלה במכשירים שבהם היא עלולה להתרחש. עוד נטען, כי בעקבות שינוי באופן ייצור לוחות האם התקלה לא יכולה להתרחש במכשירים שיוצרו מ-24 בדצמבר 2015.
הסדר הפשרה המתוקן אשר הושג לאחר הליך גישור ממושך בפני השופט בדימוס יצחק ענבר, מעניק לחברי הקבוצה פיצוי כולל בסך 15 מיליון שקל. מתוכו סך של עד 14 מיליון שקל ישולם במזומן לרוכשי המכשירים, שכל אחד מהם יקבל סך של בין 100 ל-150 שקל (תלוי אם המכשיר יובא על ידי רונלייט או לא וכן אם בעל המכשיר זכאי להיכלל בקבוצה - ל.ד), כאשר יתרת הפיצוי שלא תתבקש על ידי חברי הקבוצה תועבר לעמותות על דרך של תרומת מכשירי סלולר. כמו כן, הוסכם כי LG תעניק הארכת אחריות למכשירים של מי שזכאי בשווי של מיליון שקל. יצויין כי הזכאים הם מי שבבעלותו היה או ישנו מכשיר G4 מהדור הישן אותו ייצרה LG, שלוח האם שהותקן בו יוצר לפני 24 בדצמבר 2015.
2 צפייה בגלריה
ההודעה לציבור בשנת 2016 בעיתונים
ההודעה לציבור בשנת 2016 בעיתונים
ההודעה לציבור בשנת 2016 בעיתונים
(צילום: גיא לוי)
במסגרת הסדר הפשרה, הוסכם כי הודעות ישלחו לחברי הקבוצה שיוכלו למלא את פרטיהם באמצעות אתר אינטרנט שיוקם לשם כך, בו יוכלו להגיש תביעה לקבלת פיצוי ומי שיימצא זכאי, הפיצוי ישולם להם ישירות.
שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, תמר בזק רפפורט, קבעה כי הסדר הפשרה הינו הוגן וראוי ואף פסקה לכול עורכי הדין שהגישו את התובענה (ממשרדים שונים) שכר טרחה בסך כולל של 3.4 מיליון שקל. זאת לאחר שקבעה כי "תשלום הגמול ושכר הטירחה נפסק בנוסף ומעבר להטבה הניתנת לחברי הקבוצה ואינם באים על חשבונם".
מחברת LG ישראל נמסר: "LG מתנצלת בפני לקוחותיה על עוגמת הנפש שנגרמה להם. קיבלנו את פסק הדין שאישר את הסכם הפשרה ואנחנו נדאג לבצע את הוראותיו בהתאם להסכמות הצדדים".