עסקת ענק בתעשייה הישראלית: חברת אלמו, שמספקת פתרונות בקרה למערכות רובוטיות, נמכרה לתאגיד Bosch הגרמני. לפי "כלכליסט" שווי העסקה מוערך ב-700 מיליון דולר. על פי הודעת שתי החברות, ההסכם נחתם אתמול (ראשון) והרכישה צפויה להיסגר ברבעון האחרון של שנת 2022. לפי הודעתה, אלמו תישאר עם שדרת ניהול ישראלית, ותשמור גם על מצבת העובדים הקיימת שלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
חיים מונהייט (במרכז) ואנשי בוש
חיים מונהייט (במרכז) ואנשי בוש
מייסד אלמו, חיים מונהייט (במרכז), ואנשי בוש
(צילום: אבשלום שיליאן)
חברת אלמו הוקמה ב-1988 על ידי חיים מונהייט, ומתמחה בפיתוח, שיווק, מכירה, ייצור ויישום של פתרונות חדשניים ומובילים בתחום ההינע המבוקר (Motion Control). הבקרים של אלמו מוטמעים על ידי יצרני מכונות במגוון רחב של תעשיות.
החברה מעסיקה למעלה מ-330 עובדים, מרביתם במפעל בפתח תקווה. חוד החנית של החברה הם 80 מהנדסי הפיתוח שלה. כמו כן, לאלמו יש שבע חברות-בת בחו"ל, שעוסקות במכירות ובתמיכה טכנית.
אלמו למעשה תשתלב בתוך Bosch Rexroth, חברת-בת של Bosch, שמתמחה באוטומציה במפעלים, והיא תחזק את יכולתה בכל מה שקשור למפעל החכם והרובוטיקה. לחברה למעלה מ-31 אלף עובדים ביותר מ-80 מדינות. הכנסות החברה בשנת 2021 עמדו על כ-6.2 מיליארד אירו.
חיים מונהייט, מנכ׳׳ל ומייסד אלמו: "אני גאה על הצטרפותה של אלמו למשפחת Bosch. שילוב הכוחות יבטיח את המשך ההצלחה והצמיחה של אלמו. אני מברך על כך ש-Bosch תמשיך ותטפח את אלמו כמרכז מצוינות ישראלי וכחברה ישראלית. אני בטוח שאנשי אלמו המסורים והכישרוניים ימשיכו ביתר שאת לפתח ולייצר טכנולוגיות ומוצרים חדשניים, מרתקים, ומובילים בעולמנו, ויביאו את אלמו ואת עצמם לשיאים חדשים".