מיום ראשון הקרוב (8.8) ועד סוף ספטמבר יעבור השירות הציבורי לעבודה במתכונת מצומצמת של 50% נוכחות פיזית בו-זמנית של עובדים, וזאת כחלק מהצעדים עליהם הוחלט במסגרת הגבלות הקורונה החדשות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ממכתב שהופץ היום (ה') לעובדי המדינה על ידי נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ והממונה על השכר והסכמי עבודה באוצר, קובי בר נתן, ואשר הגיע לידי כלכליסט - עולה כי בנוסף למתכונת המצומצמת של העובדים, הוחלט על צמצום קבלת הקהל הפרונטאלית והוטל איסור גורף על הגעת ילדים למשרדי הממשלה.
1 צפייה בגלריה
תצומצם קבלת קהל בשירות הציבורי
תצומצם קבלת קהל בשירות הציבורי
תצומצם קבלת קהל בשירות הציבורי
במכתב ההנחיות "בדבר מתכונת עבודת עובדי המדינה לתקופת הצמצום הנוכחית" שנשלח לעובדי המדינה נכתב כי מנכ"ל משרד או יחידת סמך, או סמנכ"ל בכיר להון אנושי ומינהל באותו משרד, יהיה האחראי לצמצום שיעור העובדים השוהים בו-זמנית במקום העבודה להיקף של 50% ממצבת העובדים במשרד או ביחידת הסמך. לשם כך, צוין, "ניתן יהיה להגדיל את מספר הימים של עבודה מרחוק המפורטים בהנחיית נציב שרות המדינה בדבר עבודה מהבית/מרחוק".
במקרים חריגים, צוין במכתב, בהם נדרשת לדעת מנכ"ל המשרד או יחידת הסמך חריגה ממגבלת הנוכחות הפיזית לצורך הבטחת פעילות המשרד או היחידה, ניתן יהיה לאשר שהייה של שיעור עובדים גבוה יותר.
לגבי עבודה מרחוק, צוין במכתב, כי במהלך תקופת הצמצום הנוכחית אפשר יהיה להרחיב את היקף העבודה מרחוק מעבר לימי השגרה ולאשר היקף של עד שלושה ימים בשבוע לעובד, בכפוף להחלטת מנכ"ל המשרד או יחידת הסמך או סמנכ"ל בכיר להון אנושי ומינהל. בר נתן והרשקוביץ ציינו כי "דיווח על שעות נוספות ביום העבודה מהבית/מרחוק לא יתאפשר בתקופה זו", למעט החרגות נדרשות שיש לאשר מראש מול נציבות שירות המדינה.